دولت رژيم صهيونيستي روز پنجشنبه در بيانيه اي اعلام کرد عمليات سامانه گنبد آهنين در انهدام موشک هاي فلسطين در هشت روز درگيري هاي غزه بيست و پنج تا سي ميليون دلار هزينه دربرداشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري رويترز ؛ آوي ديختر وزير پدافند غيرعامل اسرائيل گفت: اگر سامانه گنبد آهنين در بازار بورس تل آويو يا نزدک معامله مي شد ارزش سهام آن چندين برابر مي شد.

ارتش اسرائيل اعلام کرد سامانه گنبد آهنين با استفاده از موشک هاي رهگير هوشمند چهارصد و بيست و يک موشک از هزار و پانصد موشک پرتاب شده از نوار غزه را دفع کرد.

بر اين اساس اين سامانه در عمليات خود تا نود درصد موفق بوده است. به منظور کاهش هزينه ها، اين سامانه تنها موشک هايي را منهدم کرد که به سوي مناطق پرجمعيت پرتاب شده بودند.

پليس اسرائيل اعلام کرد در حملات موشکي حماس پنج نفر در اسرائيل کشته شدند و دهها تن نيز زخمي شدند. اگر تعداد موشک هاي شليک شده حماس بيشتر بود اقدامات تلافي جويانه ويرانگر اسرائيل و شايد يک حمله زميني تمام عيار قطعا رخ صورت مي گرفت.

يکي از مقامات بلندپايه اسرائيل برآورد کرد افزايش دامنه حملات روزانه سيصدو هشتاد ميليون دلار براي اسرائيل هزينه خواهد داشت.

برچسب ها: اسرائیل ، گنبد ، آهنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار