پايگاه خبري المانيتور در گزارشي با اشاره به جنگ رژيم صهيونيستي و مقاومت فلسطين نوشت : پيروز اين مبارزه ايران بود نه اعراب .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المانيتور ؛‌ در ادامه اين گزارش آمده است : استفاده نيروهاي مقاومت از موشک هاي ايراني نشان دهنده قدرت نظامي بالقوه اين کشور است که به راحتي مي تواند سامانه هاي دفاعي اسرائيل را به چالش بکشاند .

در هفته هاي پيش از تجاوز به غزه ، تل آويو بارها از اقدام نظامي عليه برنامه هسته اي ايران خبر داده بود . اما قدرت نمايي غيرمستقيم تهران در نبرد هشت روزه مقاومت خيال پيروزي در حمله به ايران را از سر مقامات صهيونيست بيرون کرد .

علاوه بر ايران بايد اهرم هاي ديگر قدرت ضداسرائيلي را نيز در نظر داشت : حزب الله لبنان و دولت سوريه به رهبري بشار اسد . نيروهاي فلسطيني با حمايت اين سه دوست خود توانست طي 8 روز خساراتي غيرقابل تصور براي مقامات اسرائيلي عليه اين رژيم بوجود آورد .

از سوي ديگر نيز برخي کشورهاي عربي با مخالفت با نقش تاثيرگذار واستراتژيک ايران در منطقه تلاش مي کنند توانمنديهاي آن را در تقويت مقاومت فلسطين ناديده بگيرند . اين کشورهاي عربي در دوره اوج بيداري اسلامي نيز تلاش ميکردند بهره هاي شخصي از آن برداشت کنند و منافع خود را از ان تامين نمايند .

در تجاوز 8 روزه ارتش اسرائيل به نوار غزه نيز حکام عرب تلاش کردند با حفظ موقعيت خود در ميان مقامات صهيونيست خود را ميانجي گر و صلح طلب جلوه دهند . اين در حالي است که تهران با کمک هاي نظامي خود توانست بيش از آنچه اعراب براي آن تلاش مي کردند ، قدرت نظامي ، استراتژيک و نفوذ خود را به رخ دشمنان خود بکشد .

برچسب ها: غزه ، ایران ، اعراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار