يک مقام صهيونيست، حماس را به نقض آتش بس متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ايتان شوارتز مشاور ارشد شهردار تل آويو در گفتگو با شبکه تلويزيوني فاکس نيوز گفت: از شب گذشته توافق آتش بس امضاء شده است. با وجود اين پس از آتش بس نيز حماس چند راکت به اسرائيل شليک کرد. عملا حماس، آتش بس را نقض کرده است. ايدئولوژي تروريستهاي فعال در غزه اين است که تا جايي که بتوانند زنان و کودکان اسرائيلي را بکشند.

بنابراين، بايد با ديده ترديد به هر اقدامي نگريست که حماس صورت مي دهد. اميدواريم آنها به مفاد آتش بس پايند باشند. هدف اصلي اسرائيل اين بوده است که شليک راکتهاي تروريستها از غزه متوقف شود. اگر اين تحقق پيدا کند، خواسته اسرائيل حاصل شده است.

اگر آنها به سمت ما راکت شليک نکنند، ما نيز حملاتي نخواهيم داشت. بهتر است مقامات حماس بجاي تمرکز بر کشتن اسرائيلي ها و ويران کردن شهرهاي اسرائيلي، براي بهبود اوضاع غزه و اقتصاد اين منطقه تلاش کنند. بايد توجه داشت که فضاي منطقه تغيير کرده است. ظهور محمد مرسي رئيس جمهور مرسي يکي از بزرگترين تغييرات اوضاع کنوني در مقايسه با گذشته است.

ايتان شوارتز در ادامه افزود: منافع آمريکا در منطقه خاورميانه بسيار مهم است. البته منافع آمريکا در منطقه با کمکهاي نظامي و تسليحاتي به کشورهايي همانند مصر قابل تامين است. البته اين مسئله فقط به مصر محدود نمي شود و درباره ديگر کشورهاي منطقه نيز مصداق دارد. در سالهاي اخير تحولات زيادي در منطقه رخ داده است. روندي که به نظر مي رسيد بهار عربي باشد به پاييز عربي تبديل شده که مايوس کننده است.

 ما اميدوار بوديم دولتهاي دموکراتيک در منطقه به قدرت برسند اما عملا شاهد قدرت گرفتن عناصر افراطي اسلامي سياسي در اين کشورها هستيم که هرج و مرج را به ارمغان مي آورند. سوريه يکي از آثار اين تحولات است.

 اسرائيل براي ادامه اقداماتش به حمايت دوستانش از قبيل آمريکا و کشورهاي اروپايي دلگرم است. قدرت نظامي اسرائيل زياد است و نظام دموکراتيک آن نيز قوي است. ما اميدواريم کشورهاي همسايه ما نيز روزي بتوانند به دموکراسي دست پيداکنند. کاملا روشن است که ما در مقايسه با دو سال پيش، به اين تحولات در منطقه خاورميانه خوشبين هستيم. ما اميدواريم آتش بس در منطقه استمرار داشته باشد.

 در ده سال گذشته، راکتهاي متعددي از غزه به اسرائيل شليک شده است. ما نمي خواهيم غيرنظاميان اسرائيلي در ترس زندگي کنند. نبايد غيرنظاميان در اين وضع قرار داشته باشند. ما هرکاري که لازم باشد براي دفاع از شهروندان خودمان صورت خواهيم داد. اقدام اسرائيل در امضاي آتش بس درست بوده است. اميدواريم اين آتش بس پايدار باشد.
برچسب ها: صهیونیست ، حماس ، آتش بس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار