معاون برنامه‏ ریزی استاندار تهران گفت: با وجود اعمال این تحریم‏ های ظالمانه، بدنه اقتصادی کشور با درایت رهبر فرزانه انقلاب و تلاش شبانه‏ روزی فرزندان غیور خود در رده 17 جهان ایستاده است.

نعمت ‏الله ترکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: تحریم کشوری مانند ایران که 95 درصد نیاز غذایی خود را از منابع داخلی تأمین می ‏کند، ممکن نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر ایران اسلامی به دلیل اتخاذ مواضعی منطقی با تحریم اقتصادی و تشدید هر از چند گاه آن از سوی استکبار جهانی مواجه است.

ترکی اضافه کرد: در حال حاضر مشکلاتی در کشور وجود دارد اما تحقق هدف رهایی از اقتصاد تک‏ بعدی متکی به نفت، مشکلات، فراز و فرودها و کم و زیاد هایی را نیز به همراه دارد.

معاون برنامه‏ ریزی استاندار تهران افزود: کشورهای سردمدار اقتصاد در جهان نظیر ایالات متحده نیز سالیانی متمادی است که در چاه‏ های نفت خود را بسته‏ اند و نیاز خود به انرژی را از طریق چپاول و تاراج ذخایر سایر کشور های جهان تأمین می ‏کنند.

وی ادامه داد: همچنین بدنه علمی کشور با اتکا به دانش دانشمندان و دانشجویان دانشگاه‏ های خود در شرایط تحریم بر جایگاه پنجم جهان تکیه زده‏ است.

ترکی اضافه کرد: در این میان، ایران اسلامی که قرار بود در پایان برنامه سند چشم ‏انداز توسعه به عنوان قدرت نخست منطقه شناخته شود، هنوز دو سال مانده به آن موعد، این امر را محقق شده می‏ بیند.

معاون برنامه‏ ریزی استاندار تهران افزود: بی‏ شک جمهوری اسلامی با وجود پشتوانه قدرتمندی همچون مردم ایران هرگز از اهداف والای خود دست نمی‏ کشد.

وی با اشاره به گوشه‏ ای از تاریخ هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: غربی ‏ها بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تشکیل جهانی تک ‏قطبی از جانب جمهوری اسلامی ایران و تبدیل آن به ابر قدرت جدید احساس خطر کردند.

ترکی اضافه کرد: چاره آنها در آن برهه حساس تاریخی استفاده از ابزاری به نام رژیم بعث و دیوانه‏ ای مانند صدام بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.