مدیركل دامپزشكی آذربایجان شرقی از توزیع 100 تن مرغ بدون آنتی بیوتیك در استان از دوم آذرماه جاری خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، بهراد زندیه در حاشیه عرضه مرغ بدون آنتی بیوتیك در شهرستان مراغه در گفت و گو با خبرنگاران اظهاركرد: درادامه سیاست های این اداره كل برای تولید مرغ بدون آنتی بیوتیك، گوشت مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیك از دوم آذرماه جاری در سبد غذایی شهروندان در آذربایجان شرقی قرار گرفت.

وی افزود: اینكار همزمان در هفت مرغداری در سه شهرستان انجام شده بود كه سه واحد نتوانستند تا روز آخر نسبت به تعهد خویش برای مصرف نكردن از آنتی بیوتیك عمل كند و در چهار واحد باقی مانده تاكنون توانسته ایم با حضور و مراقبت های كارشناسان اداره كل دامپزشكی بر این مهم دست پیدا كنیم.

وی گفت: توزیع دومین محموله گوشت مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیك در مراغه و تبریز از طریق مراكز عرضه مواد پروتئینی صورت می پذیرد.

زندیه با بیان اینكه در 20 روز آینده نزدیك به 30 هزار قطعه گوشت سفید سالم و بدون مصرف آنتی بیوتیك در استان توزیع می شود، افزود: درنظر داریم با فرهنگ سازی، آماده سازی زمینه های مصرف، این طرح را به صورت همگانی از طریق ترغیب مرغداران در سایر شهرستان ها نیز انجام دهیم.

وی تولید گوشت سفید سالم و بدون مصرف آنتی بیوتیك و سایر محصولات دامی به منظور افزایش ضریب ایمنی سلامت انسان را از اهداف استراتژیك و سیاست های اصولی اداره كل دامپزشكی دانست و افزود: مصرف گوشت مرغ های دارای باقیمانده آنتی بیوتیك در مصرف كنندگان مقاومت بدن انسان را در مقابل آنتی بیوتیك ها افزایش داده و درمان عفونت ها را دشوار می كند.

زندیه یادآور شد: در قالب این طرح تمام مراحل تولید مرغ از جوجه تا زمان عرضه به بازار توسط متخصصان و كارشناسان اداره كل دامپزشكی، نظارت و مرغی خالی از هر گونه آنتی بیوتیك و در واقع مرغ سالم توزیع می شود.

وی ادامه داد: كاهش هزینه های تولید، پیشگیری از درمان های بی مورد، افزایش سلامت و بهداشت جامعه، صرفه جویی ارزی در بخش دان، دارو، واكسن و غیره از جمله مزایای این دستاورد بوده و باید گفت تولید گوشت مرغ فاقد آنتی بیوتیك می تواند یك فرصت اقتصادی برای مرغداران استان باشد./س

برچسب ها: مرغ ، توزیع ، آنتی بیوتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.