مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی گفت: بین هفت استان بزرگ کشور، خراسان‌رضوی دارای رتبه نخست در کاهش تصادفات جاده ای است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدرضا قاسمی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: با وجود ترافیک رو‌به ‌افزایش و ورود سالانه یک میلیون دستگاه خودرو به جاده‌های خراسان‌رضوی، خوشبختانه در هفت ماهه اول امسال در جاده‌های خراسان‌رضوی 27 درصد کاهش تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم.

وی افزود: خراسان‌رضوی مثل دیگر استان‌های بزرگ همواره با مشکلات جاده‌ای روبه‌رو است، وجود حرم مطهر امام رضا(ع) تمایل سفر به این استان را افزایش داده و همچنین افزایش سطح شهرنشینی، تردد را در این استان روزبه‌روز بیشتر می‌کند و ساماندهی جاده‌ها، بهسازی و احداث جاده‌های جدید امری لازم و ضروری است.

قاسمی تصریح کرد: طرح راهداری زمستانه اداره‌کل راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی همچون سال‌های گذشته، از ابتدای آذرماه امسال تا 19 فروردین سال آینده از امروز آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی افزود: این طرح با 88 اکیپ و تعداد 539 راهداری و راه‌سازی آمادگی دارد تا در فصل زمستان خدمت‌رسان مسافران و زائران باشد و امیدواریم با اقداماتی که صورت گرفته میزان تصادفات جاده‌ای را در زمستان به حداقل برسانیم.

وی گفت: اولویت‌های انجام شده، 51 گردنه شهری و 172 گردنه روستایی است و علاوه بر این موارد 33 راهدارخانه سیار آماده به خدمت در جاده‌ها هستند.

قاسمی اذعان کرد: تمامی 31 اداره در سطح استان فعال هستند و تمامی شهرستان‌ها مجهز به ماشین‌آلات برف‌روبی شده‌اند./س


برچسب ها: کاهش ، تصادف ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.