عضو هيئت‌رئيسه کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس بر ضرورت انجام تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي بدون حب و بعض و به دور از نگاه سياسي تاکيد کرد.

 قاسم جعفري نماينده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در خصوص عدم تبديل سرنوشت تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي به تفحص پيشين از اين دانشگاه در مجلس هشتم، گفت: حال که تقاضاي تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامي به تصويب مجلس رسيده است، بايد اين امر با جديت دنبال شود يعني نمايندگان از باب رفع و رجوع و باري به هر جهت اين موضوع را دنبال نکنند.

وي با بيان اينکه نمايندگان در جريان بررسي اين تفحص بايد جانب انصاف را رعايت کنند، افزود: در پروسه انجام اين تحقيق و تفحص بايد خدماتي را که مسئولين دانشگاه آزاد طي سه دهه انجام داده‌اند را نيز در نظر گرفت و بدون حب و بغض و بدون آن که نگاه سياسي بر ساير موارد فني و حقوقي غالب شود اين تفحص را مورد بررسي و انجام قرار گيرد.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اين که تحقيق و تفحص به معناي روشنگري است، تصريح کرد: آرزوي ما اين است که اين تفحص انجام شود و هيچ تخلفي صورت نگرفته باشد ، اما اگر تخلفاتي نيز مشاهده شد هم مجلس بايد با شفافيت آن را اعلام کند و هم پيگيري‌هاي بعدي بايد درست انجام شود تا مردم از نتيجه اين تفحص‌ها آگاه شوند.

وي در ادامه تصريح کرد: بعد از قرائت گزارش تحقيق و تفحص در صحن علني اگر تخلفاتي مطرح بود که نياز به پيگيري‌هاي حقوقي داشت، قطعا اين موارد بايد به قوه قضاييه ارجاع گردد و مردم نتيجه آن را به صراحت و شفافيت مشاهده كنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تفحص ، دانشگاه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار