استاندار سيستان و بلوچستان اعتبار اجراي اين طرحها را که شامل خوراک دام و آبزيان، پرورش مرغ و شتر مرغ، پروار بندي دام، گلخانه و توسعه باغات پسته است، بيش از 310 ميليارد ريال عنوان کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، نارويي گفت: حدود 200 هزار هکتار از زمينهاي قابل استفاده در بخش کشاورزي همراه با تسهيلات به فارغ التحصيلان رشته هاي کشاورزي و افراد جوياي کار واگذار مي شود.

وي با اشاره به ظرفيتها و قابليتهاي زياد استان در بخش کشاورزي خاطرنشان کرد: دولت در اين زمينه 3 هزار و 300 ميليارد ريال اعتبار به سيستان و بلوچستان اختصاص داده است.

استاندار از واگذاري تعاوني هاي کشاورزي به متقاضيان اين بخش خبر داد و افزود: در اين تعاونيها که تعدادشان هفت نفر است، يک نفر به عنوان متخصص بخش کشاورزي فعاليت مي کند.

نارويي همچنين با تأکيد بر تسريع در روند آبياري تحت فشار در مزارع استان، گفت: متأسفانه در سالهاي گذشته چاههاي بدون مجوز زيادي در نقاط مختلف استان حفر شده که پيامد آن خشک شدن بسياري از باغات و زمينهاي زراعي است که اميدواريم با مديريت صحيح آب در استان مشکل کمبود آب را در استان به حداقل برسانيم./س
برچسب ها: توسعه ، باغات ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار