سرعت عمل وافزایش سطح آگا هی از اهداف اساسی برگزاری مانور سراسری زلزله در كشور است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان- كارشناس گروه آموزش همگانی پژوهشكده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در همایش علمی و آموزشی چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در زنجان بابیان این مطلب گفت: ایمن سازی مدارس در برابر وقوع زلزله امری مهم وضروری است.

اسكندری افزود: یك ششم جمعیت كشور را دانش آموزان تشكیل می دهند كه ارائه آموزش و برنامه های هدفمند در این بخش نقش تعیین كننده ای دارد.

وی با اشاره به اینكه ارائه آموزش های همگانی در برابر وقوع زلزله اهمیت بسیار زیادی دارد ادامه داد:گروه آموزش و پژوهش پژوهشكده بین المللی زلزله شناسی كارهای تحقیقاتی گسترده ای را برای نهادینه كردن این موضوع مهم انجام می دهد.

این كارشناس گروه آموزش همگانی پژوهشكده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینكه مانور زلزله و ایمنی مدارس با هدف ترویج فرهنگ مقابله با این رخداد طبیعی در سراسر كشور انجام می گیردگفت: پناه گیری و خروج دو ركن مهم و اساسی در هنگام وقوع زلزله به ویژه در مدارس می باشدكه از اهمیت ویژ ه ای برخوردار است.

اسکندری خاطرنشان کرد: این كارشناس گروه آموزش همگانی پژوهشكده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به اینكه زلزله باید موضوعی طبیعی برای دانش اموزان تبیین و تفسیر شود./س




برچسب ها: سرعت ، عمل ، مانور ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.