عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: باور و اعتقاد به خدای متعال عنصر اساسی زندگی عاشورایی و زندگی حسینی است.

به گزارش گروه ويژه‌نامه محّرم باشگاه خبرنگاران، آیت ا... سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، روز گذشته در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت رضا(ع) که در رواق امام خمینی این حرم مطهر برگزار شد، گفت: رزاق، عزت بخش و قدرتمند خداست، فردی که این خدا را باور دارد زمین خوردنی نیست و جامعه ای هم که این خدا را دارد، زمین خوردنی نیست.

وی با اشاره به اینکه، در آیه 40 سوره حج آمده، « خداوند قوی و شکست ناپذیر است»، اظهار داشت: این باور و اعتقاد به خدای متعال عنصر اساسی زندگی عاشورایی و زندگی حسینی است؛ یعنی انسان به تکلیفش عمل می‌کند و بی محابا در مسیر انجام این وظیفه گام برمی‌دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین(ع) در پاسخ به این پرسش که چرا به مقابله با یزید می خواهد برود، فرمود « اگر زمامدار این امت یزید باشد، اسلام از بین می رود»، افزود: امام حسین(ع) همچنین می فرماید «پیغمبر اکرم(ص) را در خواب دیدم و آن حضرت به من فرمود یا حسین اخرج الی العراق فان ا... قد شاء ان یراک قتیلا».

براساس اين گزارش به نقل از قدس آنلاين؛ وی تصريح كرد: در شب عاشورا همه چی تمام بود و فقط یک چیز کم داشت و آن یک سرباز بود که به بلوغ شهادت نرسیده بود و مهر خدا و صبوری سپاهیان برای این بود که حر به بلوغ شهادت برسد و باید صبح عاشورا می شد و این سرباز جا مانده می رسید و پرونده روز عاشورا با افتخار بسته ‌می‌شد و این نشانه آمیخته شدن ایمان به خدا و اخلاص با عمل انسان است.

آیت ا... خاتمی خاطرنشان كرد: درباره یاران سید الشهدا(ع) دو نکته وجود دارد که اختصاصی عاشوراست، نخست اینکه در جنگ سپاهیان امام حسین(ع) رجز خوانی بوده و این به معنای آن است که این رزمنده آرمان و عقیده داشته و شجاع است؛ در حالی که در اردوگاه 30 هزار نفری دشمن یک رجز خوانده نشده است.

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: آیت ، اله ، خاتمی ، سید ، احمد ، حرم ، امام ، رضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار