کمیته انضباطی آخرین آرای خود را درباره پرونده ها و شکایات موجود صادر کرد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، بر اساس گزارش داور و ناظر داوری و بازی دیدار تیم های صنعت نفت آبادان و داماش گیلان در مسابقات هفته 12 لیگ برتر در آبادان، تماشاگران منتسب به تیم صنعت نفت مرتکب تخلفاتی شدند و به داور بازی اهانت کردند.

بر همین اساس باشگاه صنعت نفت آبادان به پرداخت 20 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. کمیته انضباطی به این باشگاه تذکر می دهد در صورت تکرار موارد تنبیهات شدیدتری اعمال خواهد شد. رای صادره قطعی است.

تذکر به حمید درخشان حمید درخشان سرمربی تیم داماش گیلان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی اش مقابل صبای قم در قم شرکت نکرده و تاخیر ورود اتوبوس حامل تیم را عامل این اتفاق دانسته است. کمیته انضباطی با بررسی موضوع  به حمید درخشان تذکر می دهد که این مورد دیگر تکرار نشود و در صورت تکرار تخلفات، جرایم و تنبیهات انضباطی اعمال خواهد شد.

اعاده دادرسی باشگاه تراکتورسازی رد شد کمیته انضباطی اعاده دادرسی باشگاه تراکتورسازی درباره رای جریمه نقدی 70 میلیون ریالی تماشاگرانش در دیدار 5 مهرماه 91 را در دیدار مقابل فجر شهید سپاسی در هفته دهم لیگ برتر را رد کرد.

همچنین در دیدار 29 مهر ماه تراکتورسازی تبریز و استقلال در تبریز تماشاگران تراکتورسازی تخلفاتی را مرتکب شده اند که باعث شده این باشگاه به پرداخت سی میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شود. بدیهی است در صورت تکرار این اتفاقات، تنبیهات انضباطی شدیدتری مثل برگزاری دیدار بدون تماشاگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فریدون مولایی فیزیوتراپ تیم استقلال هم در این بازی مرتکب تخلفاتی شد که کمیته انضباطی وی را دو جلسه از همراهی استقلال محروم و به پرداخت 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می کند. آرای صادره قطعی هستند.

ضمن اینکه باشگاه تراکتورسازی در بازی مقابل سپاهان در تاریخ 4 آبان با یک دقیقه تاخیر در نیمه دوم وارد زمین شده است که به پرداخت سه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می شود.

صبای قم هم جریمه شد تیم صبای قم به دلیل سه دقیقه تاخیر در ورود به زمین در بازی اش مقابل تیم آلومینیوم هرمزگان در هفته 13 لیگ برتر به پرداخت 6 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. رای صادره قطعی است.

جریمه باشگاه سپاهان به دلیل تخلفات تماشاگرانش تماشاگران منتسب به تیم سپاهان در دو بازی این تیم مقابل صبای قم در تاریخ 28 مهرماه و 4 آبان ماه در مقابل تراکتورسازی تخلفاتی مرتکب شدند که در مورد اول این باشگاه به پرداخت 20 میلیون ریال جریمه نقدی و در مورد دوم به پرداخت 70 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می شود. رای تماشاگران سپاهان درباره بازی با صبای قم قطعی است اما در رای بازی مقابل تراکتورسازی قابلیت تجدید نظر خواهی در کمیته استیناف است.

رای درباره مربیانی که در کنفرانس های مطبوعاتی شرکت نکرده بودند.

کمیته انضباطی درباره مربیانی که در کنفرانس های مطبوعاتی شرکت نکرده بودند آرای خود را صادر کرد. با توجه به نامه سازمان لیگ برتر و اینکه 13 نفر از سرمربیان با بخشش و یا کاهش مبالغ جریمه مواجه شدند، آرا به شرح زیر اعلام کرد:

یک- جرایم خوزه مانوئل سرمربی باشگاه پرسپولیس، محمد رضا کربکندی سرمربی سابق ذوب آهن، ژوزه آلبرتو کاستا سرمربی نفت آبادان،مهدی تاتار سرمربی سابق باشگاه گهر درود، علی دایی سرمربی راه آهن، امیر قلعه نویی سرمربی استقلال ، امید هرندی سرمربی سابق داماش و مجتبی تقوی سرمربی سایپا به دلیل اینکه یک جلسه غیبت در کنفرانس های خبری قبل یا بعد از مسابقات را داشته اند، لغو می شود.

دو- جرایم مربیانی که بیشتر از یک جلسه غیبت در کنفرانس های خبری قبل یا بعد از مسابقات داشته اند به شرح زیر کاهش می یابد: ابراهیم قاسمپور سرمربی باشگاه مس کرمان از ده میلیون تومان به چهارمیلیون تومان، محمود یاوری سرمربی فجر شهید سپاسی از ده میلیون تومان به چهار میلیون تومان، اولیویه را سرمربی تراکتورسازی از چهار میلیون به دو میلیون تومان، یحیی گل محمدی سرمربی سابق صبای قم از چهار میلیون به دومیلیون تومان، عبدالله ویسی سرمربی پیکان از چهار میلیون تومان به دو میلیون تومان کاهش می یابد.

لازم به ذکر است تکرار غیبت های غیرموجه در کنفرانس های خبری قبل یا پس از مسابقات، موجه صدور احکام با جرایم سنگین تر خواهد شد. رای صادره با توجه به مقررات قطعی است و سرمربیان در مهلت یک ماهه باید نسبت به پرداخت مبالغ جرایم اقدام کنند. در غیر اینصورت پس از مهلت یک ماهه از همراهی با تیمشان محروم خواهند بود.

سرمربیانی هم که در هنگام صدور حکم از سمت خود استعفاداده و کنار رفته اند هم باید ظرف مهلت یک ماهه نسبت به پرداخت جرایم اقدام کنند. در غیر این صورت از فعالیت های آینده شان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

مربی و بازیکن تیم فوتبال بانوان استقلال در بازی تیم های استقلال تهران و پالایش گاز ایلام در لیگ برتر فوتبال بانوان در تاریخ 5 آبان 91، استقلال تهران در نیمه دوم با 6 دقیقه با تاخیر وارد زمین شد و شش میلیون ریال جریمه شد.

همچنین مریم حسن زاده مربی استقلال مرتکب تخلفات و اعتراض و اهانت به داور شد که بر همین اساس وی دو جلسه محروم و یک میلیون ریال جریمه نقدی شد و در صورت تکرار با تنبیهات سنگین تری مواجه خواهد شد.

همچنین یگانه خلیلی بازیکن تیم بانوان استقلال در دیدار 21 مهرماه مقابل فولاد نورد کوه سیرجان تخلفاتی داشته که بر همین اساس وی یک جلسه محروم و یک میلیون ریال جریمه شد. آرای صادره قطعی و لازم الاجرا هستند./با
برچسب ها: کمیته ، حسن زاده ، مربیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار