استاندار آذربایجان شرقی مهارت‌آموزی را ضرورت اساسی حوزه تولید و اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که در رشته‌های مختلف صاحب مهارت هستند احساس می‌کنند که نسبت به دیگران بهره بیشتری از امکانات دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، بیگی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیاد ملی مهارت در تبریز، افزود: مهارت‌آموزی سختی‌های خاص خود را دارد و باید شرایطی فراهم شود که صاحبان مهارت از مزایایی برخوردار بوده و ثمره شیرین مهارت را احساس کنند.

وی گفت: فعالیت جوانان در عرصه مهارت‌آموزی در شرایطی که کشور ما با نسلی مواجه است که بیشتر با موضوعات عمومی سر و کار داشته و نسبت به تخصص بهره کمتری دارند، بسیار باارزش است.

بیگی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ صنعتی بودن نیازمند مهارت است و باید سطح مهارتی آن بیشتر از سایر استان‌ها باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در معرفی زوایای مختلف مهارت به جوانان اظهار داشت: مهارت‌آموزی ضرورت فعلی کشور ماست و هرچه مزیت‌های این موضوع بیشتر معرفی شود شاهد اقبال بیشتر جوانان به آن خواهیم بود.

علیرضابیگی با قدردانی از مدال‌آوران استان آذربایجان شرقی در سیزدهمین المپیاد ملی مهارت گفت: رتبه‌هایی که در این دوره به دست آمده با توجه به ظرفیت‌های استان نیازمند توجه بیشتر است و باید برای کسب موفقیت‌های بیشتر در دوره‌های بعدی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: البته این برنامه‌ریزی نباید محدود به دوره فراغت از تحصیل و کارآموزان مراکز فنی و حرفه‌ای باشد بلکه در هنرستان‌ها و مدارس نیز باید از فرصت استفاده کرده و دانش‌آموزان را برای موفقیت در صحنه مهارت‌آموزی آماده کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که برگزیدگان استان در المپیاد ملی مهارت نماینده جوانان آذربایجان شرقی هستند، گفت: امیدواریم این عزیزان در اردوی آمادگی ملی برای شرکت در مسابقات جهانی هم باعث افتخار و سربلندی برای جوانان آذربایجان شرقی و ایران شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی هم در این مراسم گفت: 28 نفر از کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان در سیزدهمین المپیاد ملی مهارت که مهر ماه گذشته در کرج برگزار شد شرکت کردند و حاصل تلاش آنها کسب مقام سوم در بین استان‌های شرکت‌کننده بود.

محمدرضا سیابانی افزود: کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان در این المپیاد سه مدال طلا، سه نقره، دو برنز و 10 دیپلم افتخار به دست آوردند.

در این مراسم همچنین ندا حسن‌پور دارنده دیپلم افتخار سیزدهمین المپیاد ملی مهارت در رشته گرافیک و حمید نیکخواه دارنده مدال طلای دوازدهمین المپیاد ملی مهارت در رشته طراحی مهندسی مکانیک به نمایندگی از کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص مسایل مربوط به آموزش فنی و حرفه‌ای پرداختند.

در پایان این مراسم از 8 مدال‌آور استان در سیزدهمین المپیاد ملی مهارت با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی شد.

استاندار آذربایجان شرقی هم به منظور تشویق مدال‌آوران استان هدایای نقدی ویژه‌ای به آنها اهدا کرد.

گفتنی است :در سیزدهمین المپیاد ملی مهارت دو نفر از کارآموزان استان آذربایجان شرقی نیز در قالب تیم استان گیلان موفق به کسب مدال طلا شده‌اند. /س

 

برچسب ها: مهارت ، ضرورت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.