مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت : شهرستان ریگان به عنوان قطب تولید ذرت دانه ای در سهرستان ریگان معرفی شد واین مزرعه با کشت ذرت آزمایشی به صورت کاملا مکانیزه و با روشهای نوین آبیاری می شود.

موسی جلالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان با بیان اینکه شهرستان ریگان ظرفیت خوبی برای کشت ذرت دانه ای در استان دارد افزود: تاکنون 100 هکتار مزارع آموزشی آزمایشی در شهرستان ریگان احداث شده است.

وی با اشاره به تازه تاسیس بودن شهرستان ریگان تامین ماشین آلات مورد نیاز کشاورزی را برای تبدیل شدن این شهرستان به یکی از قطبهای کشاورزی استان خواستار شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ریگان اظهار داشت : به زودی برداشت محصول ذرت دانه ای از 52 هکتار از این مزرعه در روستای بمبویان آغاز می شود .

جلالی پیش بینی کرد : امسال از هر هکتار این مزرعه 9 تن محصول برداشت شود.

کشاورز ریگانی که برای نخستین بار در استان از روش آبیاری نوین در بیش از 200 هکتار مزارع ذرت و باغات مرکبات و خرما استفاده کرده گفت : این اقدام موجب افزایش تولید محصول و معرفی به عنوان مزرعه نمونه شده است .

سالار بهزادی کشاورز بمی افزود: برای اجرای این طرح بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است وی هدف از اجرای این طرح را اشتغال زایی و عمران وآبادانی روستا ها ی ریگان اعلام کرد وخاطرنشان کرد: با اجرای این طرح برای 30 نفر در شهرستان ریگان اشتغال زایی ایجاد شده است .

دهقانی کارشناس زراعت ذرت سازمان جهاد کشاورزی استان هم با توجه به اینکه متوسط میزان برداشت ذرت از هر هکتار در استان 8 تن است تصریح کرد: با اجرای سیستم نوین آ بیاری و ظرفیت خوب منطقه- از هر هکتار 9 تن محصول برداشت خواهد شد ./ع

برچسب ها: ریگان ، قطب ، ذرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.