استان زنجان با یک بحران در ساخت و سازهای غیرمجاز و ایجاد باغ شهرهای غیرقانونی مواجه است واین نوع ساخت و سازها موجب تخریب مراتع و جنگل های استان می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان دادستان عمومی و انقلاب زنجان در جلسه حفظ حقوق بیت المال و حفاظت از اراضی با بیان این مطلب به قانون حفظ کاربری اراضی مصوب در سال 74 اشاره کرد وگفت: متاسفانه به دلیل عملی نشدن این قانون در سال 85 این قانون اصلاح شد و این اختیار به برخی از دستگاه ها داده شد که در صورت مشاهده تخلف در تغییر کاربری اراضی با متخلفان برخورد کنند.

حجت الاسلام مظفری در ادامه به تاکیدات استاندار زنجان در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و ایجاد باغ شهر در حوالی استان اشاره کرد و با انتقاد از اینکه به رغم تمام توصیه ها هنوز اقدامات درخور توجهی در استان صورت نگرفته است افزود:متاسفانه در حال حاضر با افزایش ساخت و ساز غیرمجاز باغ شهر مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: طی یک هفته گذشته یک هزار هکتار از اراضی شهرستان زنجان در حال فروش و قطعه بندی شدن است.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان در ادامه به ایجاد منطقه ای جهت ایجاد باغ شهرها و باغستان با نظارت دستگاه های مربوطه اشاره کرد وادامه داد: اراضی که تهدیدی برای مراتع و جنگل های استان نباشد گزینه مناسبی در این زمینه است.

حجت الاسلام مظفری در ادامه با اشاره به  جهش قیمت زمین در استان زنجان خاطر نشان کرد:در کل کشور زنجان تنها استانی است که در طول سال 2 بار انقلاب افزایش قیمت زمین در آن اتفاق می افتد./س


برچسب ها: باغ ، شهر ، غیرمجاز ، مراتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.