مازندران /

گوشت گیاهی بر سرسفره های ایرانی

هر100 گرم قارچ خوراکی حدود 5 گرم پروتئین و 7 گرم مواد نشاسته ای و 3 گرم چربی دارد.

کارشناس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه قارچ دارای مقادیر بالای ویتامین C و سرشار از سلنیوم است و فعالیت آنتی اکسیدانی دارد و از بروز سرطان کولون در افراد مستعد پیشگیری می کند.

رشیدی افزود: در هر 100 گرم قارچ یک گرم فیبر غذایی و 320 میلی گرم پتاسیم وجود دارد که مصرف آن برای افرادی که از فشار خون رنج می برند بسیار کمک کننده است.

به گفته او قارچ دارای 5 تا 6 درصد پروتئین است که 70 تا 90 درصد آن جذب بدن می شود.

کارشناس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: به دلیل پایین بودن اسید اوریک آن بسیاری از پزشکان مصرف آن را برای سالمندان و مبتلایان به نقرس توصیه می کنند.

رشیدی افزود: قارچ دارای ویتامینB12،B1،H،C،B6 است که موجب محافظت پوست بدن در ایجاد آلرژی ، سلامت، سیستم عصبی، سلامت پوست ، چشم و بافتهای بدن ، تشکیل اسیدهای چرب ضروری در سیستم عصبی و ماهیچه ها ،درمان کم خونی و جلوگیری از بروز ضایعات در مغز و ستون فقرات می شوند.

به گفته وی استفاده از روشهای صحیح پخت ، فریزر و خشک کردن تمام این ویتامین ها در قارچ حفظ می شود.

کارشناس سازمان جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران گفت: قارچ حاوی مقادیر بسیار مناسبی از مواد مغذی شامل پتاسیم، فسفر، منگنز،مس،آهن و کلسیم است و دارای درصد بسیار کمی چربی و کالری است بنابراین در ررژیمهای لاغری بسیار مورد استفاده می شود.

رشیدی افزود: افرادی که به دلیل چربی خون نمی توانند گوشت قرمز مصرف کنند قارچ جایگزین بسیار خوبی است.

وی بابیان اینکه همه مراحل کاشت ، داشت و برداشت در سالن های سرپوشیده انجام می شود تصریح کرد: می توان قارچ را با کمترین امکانات در هر منطقه تولید کرد.

به گفته وی شرایط تولید این نوع محصول ساده بوده و با آموزش های ابتدایی قابل تحقق است و در یک مکان سرپوشیده و دارای سقف مناسب به مساحت 100 متر مربع می توان بیش از یک تن قارچ تولید کرد.

وی مدت لازم برای پرورش قارچ را 2 ماه بیان کرد./ب


برچسب ها: قارچ ، چربی ، پروتئین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.