بیش از یک هزار هیئت در خراسان جنوبی در ایام محرم فعالیت می کنند

مسئول تشکل های دینی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ با بیان این مطلب تعداد هیات های به ثبت رسیده در سطح کشور را 70 هزار عنوان کرد وافزود : تعداد 10 هزار هیئت نیز در کشور در دست اقدام است .

حجت الاسلام رضایی هیئت های مذهبی را پیام رسانان عاشورای ابی عبدا... الحسین خطاب کرد و گفت : احیای امر ائمه (ع ) و بیان معارف اهل بیت از جمله وظایف هیئت های مذهبی است .

وی ساماندهی و شناسایی هیئات , برگزاری دوره های آموزشی ویِژه مسئولین و هیئات , ساماندهی هیئات برای حرکت در معابر و خیابان ها , هماهنگی برای اعزام مبلغین در هیئات مذهبی را از جمله برنامه ریزی ها و اقدامات برای هیهئت های مذهبی عنوان کرد .

مسئول تشکل های دینی خراسان جنوبی اقامه امر به معروف و نهی از منکر , اشاعه فرهنگ نماز در جامعه اسلامی , پیام سیانت حفظ ارزش های دینی را از جمله مهمترین پیام عاشوردانست .

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه در سال های گذشته استان خراسان جنوبی در خصوص هیئت های عزاداری از کمترین آسیب برخوردار بوده است افزود : در راستای شناسایی آسیب هایی که هیئات مذهبی را تهدید می کند اقداماتی انجام شده و برای آسیب زدایی به هیئات مذهبی معرفی شده است . /ب

برچسب ها: فعالیت ، هیئت ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.