اقتصاد اسپانیا با مشكل روبرو است و با 25 درصد بيكاري در ركود به سر مي برد. هزاران واحد مسكوني در پي ناتواني صاحبان آنها از پرداخت اقساط وام، توقيف و صاحبان آنها آواره شده اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با افزایش بحران اقتصادی در اروپا تقاضاي داخلي برای خرید خانه در اسپانيا دچار ركود شده  و این کشور در پي سقوط بازار مسكن از سال 2008 بيش از 700 هزار خانه فروش نرفته دارد.

حال اسپانيا در نظر دارد به خارجيهايي كه در اين كشور خانه هايي با ارزش دست كم 160 هزار يورو خريداري كنند اقامت اعطا كند. اين كار با هدف رونق بخشيدن به بازار مسكن و فروش انبوهي از خانه هاي ساخته شده در اين كشور صورت خواهد گرفت.

بر اساس اعلام رسانه ها اين طرح احتمالا در چند هفته آينده تصويب خواهد شد و هدف از آن جذب سرمايه هاي خارجي به ويژه از روسيه و چين اعلام شده است.

اقتصاد اسپانیا با مشكل روبرو است و با 25 درصد بيكاري در ركود به سر مي برد. هزاران واحد مسكوني در پي ناتواني صاحبان آنها از پرداخت اقساط وام، توقيف و صاحبان آنها آواره شده اند. دولت اسپانيا هفته گذشته قانوني به تصويب رساند كه بر اساس آن در برخي موارد خاص اخراج افراد از خانه ها مي تواند تا دو سال به تاخير بيفتد.

وضع ناگوار بخش مسكن اين كشور روز دوشنبه بيش از پيش آشكار شد زيرا بانك مركزي اسپانيا آماري منتشر كرد كه بر اساس آن ميزان وامهاي غير قابل وصول در بانكهاي اين كشور به رقم بي سابقه 10.7 درصد ميزان كل وامها رسيده است. به گفته بانك مركزي اسپانيا مبلغ اين وامها با سه ميليارد دلار افزايش نسبت به ماه اوت به 182 ميليارد دلار رسيده است.

پيش از اين دو كشور بحران زده ايرلند و پرتغال نيز اعلام كرده اند به افراد خارجي كه در اين كشورها خانه هايي به ترتيب به ارزش 400 و 500 هزار يورو خريداري كنند تابعيت خواهند داد.

البته برخی جامعه شناسان و گروههای ملی گرا، این اقدام را به منزله تغییر بافت جمعیتی اسپانیا دانسته و به شدت با آن مخالفند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد از ساوه
۱۹:۴۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۱
واقعا ممنونم که این اطلاعات را در هختیار مردم میزارین
آخرین اخبار