مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: بزرگ‌ترین آفت برای ورزش قهرمانی گلخانه‌ای بی‌توجهی به رده‌های پایه است که موجب می‌شود با یک تغییر و تحول ورزش با شکست رو به رو شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس غلامرضا کمانه به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «قهرمانی میوه ورزش همگانی است» اشاره کرد و افزود: این تعریف کامل‌ترین و جامع‌ترین تعریف در بحث ورزش قهرمانی است و باید به عنوان یک الگو سرلوحه کار قرار گیرد.

کمانه تصریح کرد: توسعه ورزش همگانی زیربنای رشد و تعالی ورزش قهرمانی است و موجب شناسایی بهتر استعدادهای موجود در ورزش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز امید نوروزی در راس قله هرم کشتی فرنگی ایران و فارس قرار دارد، حال چنانچه پشتوانه‌سازی و استعدادیابی مناسبی در تمام شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها انجام دهیم خروجی هرم کشتی استان در آینده پربار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در این زمینه به جوانگرایی و توجه به رده‌های پایه در هیئت بسکتبال این استان اشاره کرد و گفت: این هیئت به جای صرف کردن هزینه بسیار و جذب بازیکنان خارجی برای شرکت در مسابقات سوپر لیگ، تصمیم گرفته است با جوانان بومی این استان در مسابقات لیگ یک شرکت کند.

کمانه ادامه داد: زمانی هیئت بسکتبال با توجه به کمبود اعتبارات و نبود حامی مالی قوی در این استان چنین تصمیم خردمندانه‌ای می‌گیرد ثمره آن در سال‌های آتی نصیب بسکتبال استان و تیم ملی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در ادامه در مورد رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه در ورزش بیان کرد: در پایان این برنامه باید سرانه فضای ورزشی در کشور 1.2 متر مربع باشد که تلاش می‌کنیم با عدالت‌محوری و برقراری توازن در تمام شهرستان‌های این استان به سطح مورد نظر دست یابیم.

وی در پایان در مورد مشکلات مالی باشگاه‌های فوتبال و فوتسال فارس و توقعاتی که برای حمایت توسط این اداره انتظار می‌رود اظهار داشت: مطابق با ماده 13 قانون برنامه پنجم توسعه کمک‌های مالی بخش دولتی به باشگاه‌های حرفه‌ای ممنوع و غیرقانونی است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد: در چنین شرایطی فقط باشگاه‌ها می‌توانند روی کمک و جذب اعتبار از بخش خصوصی و حمایت صنایع حساب کنند که می‌طلبد مدیران باشگاه‌ها ارتباطی بهتر و نزدیک‌تر با این بخش داشته باشند.

وی افزود: با این حال استاندار فارس و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی با صنایعبرای حمایت از ورزش داشته‌اند که در یک مورد منجر به کمک 3 هزار میلیارد ریالی پتروشیمی شیراز به تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شده است/  س


برچسب ها: ورزش ، پایه ، قهرمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.