دانشگاه های شیراز و پیشاور پاکستان تفاهم نامه همکاری در ابعاد علمی، آموزشی و تحقیقاتی امضا کردند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس این حرکت علمی در دانشگاه پیشاور و با حضور جمعی از مسئولان فارس و وزیر اطلاع رسانی ایالت خیبر، سرکنسول ایران در پیشاور و جمعی از مقامات ارشد دانشگاهی و محلی پاکستان برگزار شد.

بر اساس این تفاهم، دانشگاههای استان فارس و ایالت خیبرپختونخوا در زمینه های علمی و آموزشی، تبادل استاد و دانشجو و تحقیقات و پژوهشهای مشترک همکاری می کنند.

قبله ایاز نایب رییس دانشگاه پیشاورگفت: در راستای این تفاهم نامه دانشگاهی یکی از خیابان های داخلی محوطه دانشگاه به نام شاعر نام آور ایران یعنی حافظ شیرازی و بخش شرق شناسی به نام سعدی شیرازی نامگذاری شد.

استاندار فارس در حاشیه این مراسم با اشاره به پیشرفتهای چشمگیر کشورمان در زمینه های مختلف و آمادگی ارائه تجربیات ارزشمند به پاکستان، گفت: از تمام ظرفیتها و فرصتها برای گسترش روابط دوجانبه استان فارس و ایالت خیبرپختونخوای پاکستان در بخشهای مختلف استفاده می شود.

صادق عابدین درباره نشستهای دوجانبه با مقامات سیاسی، اقتصادی و آموزشی ایالت خیبر پاکستان گفت: پیش از این دو هیات بزرگ اقتصادی و دانشگاهی از ایالت پنجاب و خیبرپختونخوای پاکستان به استان فارس سفر کرده بودندو هیاتی از استان فارس نیز از ایالت بازدید کرد و توافقهای فرهنگی واقتصادی ازجمله صادرات محصولات کشاورزی بویژه خرما به ایالت پنجاب انجام شد
برچسب ها: تفاهم ، شیراز ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.