خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس در کنفرانس خبري در قاهره به مقاومت قهرمانانه مردم فلسطين در برابر رژيم صهيونيستي اشاره کرد و افزود ما لحظات دشواري از تاريخ ملت و مقاومت را پشت سر مي گذاريم.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم ؛ مشعل با اشاره به اين که به گردان هاي قدس، قسام و ديگر شاخه هاي نظامي در سرزمين فلسطين افتخار مي کنيم  افزود: ما به مقاومت مردان و زنان فلسطيني و فرماندهان و رهبران مقاومت که از سرزمين ما دفاع مي کنند افتخار مي کنيم.

رئيس دفتر سياسي حماس از ملت مصر و ديگر کشورها به سبب حمايت از غزه و مردم آن قدرداني کرد و گفت شهادت فلسطينيان اعم از زن و مرد و کودک باعث تاثر ما مي شود.

وي با اشاره به شهادت احمد الجعبري گفت: ما صاحبان يک آرمان عادلانه هستيم و به کسي تعرض نکرده ايم. الجعبري شهيد شد اما فرماندهان زيادي را به جاي گذاشت. مشعل به اسامي برخي از شهداي فلسطيني اشاره کرد و افزود با وجود از دست دادن الجعبري به تدبير فرماندهان مقاومت اعتماد داريم.

مشعل در ادامه سخنان خود با اشاره به اين که روحيه اهالي غزه و در راس آنها مقاومت بسيار بالاست افزود: اين در حاليست که دشمن با همه سلاح هاي پيشرفته اي که در اختيار دارد دچار ضعف روحيه شده است.

وي ادامه داد در جنگ 2008-2009 برخي نگران مقاومت بودند اما وقتي جنگ پس از سه هفته به پايان رسيد فهميدند که اميد آنها بيهوده نبوده است  و امروز نيز مي توانند به مقاومت تکيه کنند.

وي ادامه داد: نتانياهو قصد داشت از حمله به غزه به سه هدف دست پيدا کند و پيام هاي متعددي هم بدهد ولي موفق نشد. درست است که موفق شد الجعبري را به شهادت برساند ولي در رسيدن به اهداف خود شکست خورد.

فلسطينيان با واکنش به حملات رژيم صهيونيستي نشان دادند که زمام امور در دست آن نيست.
نتانياهو مي خواست با استفاده از اين حملات در انتخابات پيروز شود اما شکست خورد و اکنون دچار نگراني شده است. اين رژيم مي خواست مصر و کشورهاي بهار عربي را آزمايش کند اما نتيجه چيزي نبود که تصور مي کرد.
برچسب ها: مشعل ، اسرائیل ، قاهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار