وزير امور خارجه تونس از مقامات اتحاديه اروپا خواست در نگرش به آنچه اين روزها در نوار غزه مي گذرد انصاف و عدالت بيشتري داشته باشند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آكي ؛ رفيق عبدالسلام در سخنان امروزش در بروکسل گفت: اوضاع در نوار غزه غير قابل قبول است و از نظر ما اجراي سريع آتش بس در اين منطقه ضروري است.

وي که با هدف مشارکت در نشست مشترک تونس- اروپا وارد بلژيک شده است با ابراز تاسف از مواضع مبهم اتحاديه اروپا در محکوميت اقدام اسرائيل در نوار غزه، گفت:‌« مواضع بايد به گونه اي باشد که اسرائيل را وادار سازد به قوانين بين الملل احترام بگذارد نه اينکه اين قوانين را ناديده بگيرد.

وي با تاکيد بر ضرورت همکاري اتحاديه اروپا و شرکاي اروپايي اش جهت توقف عمليات نظامي عليه نوار غزه گفت: من از نوار غزه بازديد کرده ام، آنجا شهروندان بي گناه هدف اصلي اسرائيل هستند، وضعيت انساني و بهداشتي اين منطقه بحراني است.

 وزير امور خارجه تونس در پاسخ به سئوالي درباره ارتباط حوادث اين روزهاي غزه با بحران سوريه، ضمن تاکيد بر حق مردم سوريه براي بيان مطالبات مشروع، گفت: بعيد است ميان اين دو موضوع ارتباط مستقيمي وجود داشته باشد، هر چند حوادث مختلف در خاورميانه به گونه اي است که يکي بر ديگري تاثير مي گذارد.

برچسب ها: تونس ، غزه ، فلسطین ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار