نخستين سريال اينترنتي؛" نفوذ"، بعد از پخش كامل فصل اول آن به صورت تله فيلم از شبكه سوم سيما پخش خواهد شد.

آرش تيمورنژاد، كارگردان "نفوذ"، نخستين سريال اينترنتي در خصوص دلايل خود از ساخت اين سريال به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران ؛گفت: بيشتر اوقات برنامه پخش شده در تلويزيون در دسترس مخاطبان نيست به  همين دليل با ساخت سريالي بر روي اينترنت آن را در دسترس مخاطبان قرار داده تا در هر نقطه اي از دنيا بتوانند از تماشاي آن بهره مند شوند.
وي ادامه داد: بعد از تحقيقات بيشتر متوجه شدم كه از سال 1995 ميلادي سريال سازي اينترتي در جهان شروع و ارائه شده است و تشويق شديم كه در ايران نيز چنين سريالي را كه بتوان از طريق اينترنت ديد را با مهيا كردن شرايطش توليد كنيم.
اين كارگردان در خصوص موضوع "نفوذ"،افزود: براي انتخاب موضوع اين سريال مخاطب سنجي انجام شد و رنج سني 16 تا 26 سال بيشترين حضور را در فضاي مجازي دارند.
تيمورنژاد ادامه داد: جوانان بيشتر در اينترنت درگير مسائلي همچون هك شدن اطلاعاتشان هستند و تصميم گرفته شد كه اين موضوع را دستمايه اين سريال قرار داديم.
وي اظهار داشت: اين سريال مختص به كاربران و افرادي است كه با اينترنت سر و كار دارند چرا كه ما تخصصي به اين مقوله پرداختيم كه اصطلاحاتي وجود دارد كه شايد بعضي از پدرها و مادرها از آ‌ن اطلاعي نداشته باشند.
تيمورنژاد در خصوص مدت زمان كوتاه اين سريال تصريح كرد: كاربران اينترنتي به علت علاقه به سرعت، خواهان دسترسي به اطلاعات در كمترين زمان ممكن هستند.
وي ادامه داد: زمان استاندارد براي سريال سازي در اينترنت تعريف شده است و مدت زمان سريال هاي اينترنتي 10 دقيقه بوده كه در نمونه هاي خارجي نيز به همين شكل است.
اين كارگردان عنوان كرد: سكانس هاي سريال كوتاه ساخته شده  و اغلب آنها به يك دقيقه هم نمي رسد.
تيمورنژاد در خصوص هزينه ساخت "نفوذ"، افزود: ساخت اين سريال با همكاري موسسه فرهنگي رسانه اي آفتاب، توسط موسسه سينمايي بهاران فيلم انجام شده و با حداقل هزينه ممكن نفوذ توليد شده است.
اين كارگردان اظهار داشت: سريال نفوذ در 3 فصل طراحي شده و پخش فصل اول آن از 10 آبان ماه آغاز شده است.
وي در ادامه گفت: طرح فصل دوم سريال به نگارش درآمده و منتظر نظرسنجي ها در خصوص اين اثر هستيم كه نقاط قوت و ضعف سريال را شناسايي كرده و در ادامه فصل اول داستاني ديگر را روايت كنيم.
تيمورنژاد تصريح كرد: ساخت فصل دوم نخستين سريال اينترنتي "نفوذ" را از اسفندماه سال جاري آغاز مي كنيم و پخش آن از طريق سايت سريال، از اول فروردين سال 92 خواهد بود و بازيگران چهره و جديد نيز به كار اضافه مي شوند.
وي در خصوص تبليغات سريال اينترنتي" نفوذ" تصريح كرد: بيشتر تبليغات سريال در فضاي اينترنت انجام مي شود و تمام خبرگزاري ها و سايت هاي مرتبط، خبر ساخت اولين سريال اينترنتي در ايران را كار كرده و قسمتهاي مختلف اين اثر را براي دانلود علاقه مندان به اشتراك گذاشته اند.
تيمورنژاد عنوان كرد: بعد از پخش كامل فصل اول سريال" نفوذ"، اين اثر به صورت تله فيلم از شبكه سوم سيما پخش خواهد شد.
اين كارگردان افزود: همكاران ديگر نيز با ساخت سريال هاي اينترنتي رقابتي را در اين عرصه ايجاد مي‌كنند.
وي در خصوص بازتاب "نفوذ"، تصريح كرد: تا به امروز 48 هزار نفر از سايت اين سريال بازديد كردند و حدود 3 هزار نفر به طور ثابت از سايت بازديد مي‌كنند و اين عنوان يك اتفاق خوبي رقم خورده است.
وي ادامه داد: پخش سريال "نفوذ" از طريق فضاي مجازي بازتاب خوبي داشته است.
تيمورنژاد خاطرنشان كرد: اميدوارم مسئولان اقداماتي را در خصوص سرعت اينترنت در ايران انجام دهند كه سرعت آن به حد خوبي برسد كه كاربران اينترنتي هنگام دانلود سريال با مشكلي مواجه نشوند.
شايان ذكر است؛ تهيه كنندگي نخستين سريال اينترنتي به نام "نفوذ "را  امير عطرچي برعهده داشته كه اين اثر اولين سريال اينترنتي در ايران است، علاقه مندان براي دانلود و تماشاي سريال اينترنتي نفوذ به سايت www.3rial.tvمراجعه نمايند.
لازم به ذكر است، سريال نفوذ به موضوع جوانان و اينترنت مي‌پردازد و با قالبي پليسي - جاسوسي، ماجرايي پر كشش و جذاب را براي مخاطبان روايت مي‌كند كه در اين سريال نفيسه روشن،‌امير مهدي كيا، شراره دولت آبادي، فرامرز روشنايي، رضا آحادي، مرتضي كاظمي، ترلان پروانه، ارسلان قاسمي بازيگران به ايفاي نقش پرداخته اند.
گفتني است؛ فصل اول سريال اينترنتي نفوذ در 10 قسمت 9 دقيقه اي ساخته شده است./ص
برچسب ها: سینما ، اینترنت ، سریال ، نفوذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار