این استاد جامعه‌شناس با اشاره به برتری سبک زندگی اسلامی در مقایسه با دیگر ادیان گفت: اسلام با توجه به همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی انسان برتری ویژه‌ای بر دیگر ادیان دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در اولین نشست سلسله‌ نشست‌های دین، سبک زندگی و علوم انسانی که با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در تالار کمال دانشکده ادبیات برگزار شد، ابراهیم فیاض به بررسی ارتباط دین، سبک زندگی و علوم انسانی پرداخت.

فیاض با اشاره به سبک زندگی در ادیان کاتولیک و یهودی در مقایسه با دین اسلام گفت: سبک زندگی اسلامی را بر مبنای فطرت بوده لذا ما در اسلام جنگی میان غریزه و ایمان نداریم.

این جامعه شناس با اشاره به اهمیت اسلام در زندگی اجتماعی افراد خاطرنشان کرد: اسلام به ابعاد زندگی انسان توجه کرده و منزوی بودن زندگی انسان‌ها را تایید نمی‌کند.

فیاض سیره و زندگی پیامبر را به عنوان یک سبک زندگی معرفی کرد و اظهار داشت:‌ ما در زندگی پیامبر اکرم(ص) توجه به ابعاد فردی و اجتماعی را می‌بینیم و حتی در سخنان ایشان نیز زن،‌ عطر و نماز مورد توجه قرار گرفته است.

این جامعه‌ شناس در ادامه اضافه کرد: مهمترین مقوله‌ای که ما مسلمانان باید بر روی آن کار کنیم مقوله فطرت است چرا که در زندگی مدرن امروزی توجه به مسئله فطرت نادیده گرفته شده است و ما نیاز به حکمت اسلامی داریم تا بتوانیم سبک زندگی اسلامی را تعریف کنیم.

فیاض با انتقاد از رواج سبک زندگی اینترنتی در زندگی جوانان امروزی گفت: اینترنت سهم عمده‌ای از زندگی‌ جوانان ما را به خود اختصاص داده و نظم و قاعده زندگی آنان را بر هم زده است اما این امر در حالی است که توجه به مقوله علم و کتاب در سبک زندگی نسل امروز کمرنگ شده است.

وی در پایان اظهار داشت:‌در سبک زندگی امروز زندگی روزمره و سطحی در اصل قرار گرفته و به جای توجه به علم تجربی رو به پیشرفت تنها شعور عمومی جایگزین شده است. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: فیاض ، دین ، سبک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار