محصولات ارگانيک از سایر محصولات بسیار سالم تر هستند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال قبل هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی نظیر: علف هرزکش‌ها، قارچ‌کش‌ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می‌شود، رشد می‌کنند.

بيماري دستگاه گوارش و تغذيه داراي بيشترين آمار بيماري‌ها در دنيا هستند كه باقيمانده سموم و مواد شيميايي در ايجاد اين بيماري‌ها نقش اساسي دارد. مصرف محصولات ارگانيک که در رشد و گسترش انها از سموم شيميايي استفاده نشده در پيشگيري از اين بيماريها نقش بسزايي دارد.

در تركيبات ميوه هاي ارگانيك هيچ گونه اصلاح ژنتيكي صورت نمي گيرد و از گازها براي رشد زودرس ميوه ها استفاده نمي شود. به همين دليل رنگ اين نوع ميوه ها طبيعي بوده و نه خيلي پررنگ يا كم رنگ تر از حد معمول هستند. بافت آنها مناسب و خيلي نرم يا سفت نيست. اندازه ميوه ها هم متعادل بوده و طعم و بوي طبيعي و مناسبي دارند كه البته بارزترين ملاك تشخيص ميوه هاي ارگانيك از غيرارگانيك هم همين طعم و بوي طبيعي شان است.

نکته: شكل ظاهري محصول نمي تواند معيار درستي براي خريد محصولات ارگانيك باشد. ما بايد كيفيت محصول و محلي كه توليد شده را مورد توجه قرار دهيم. معمولامحصولاتي كه در بسياري از بازارهاي محلي ارائه مي شوند، سالم تر هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.