رییس کمیسیون تولید انجمن ارگانیک ایران در پنجمین جشنواره و نمایشگاه تخصصی غذای سالم گفت: زمین های زراعی و باغات نسبت به سموم شیمیایی مقاوم شده اند و این امر بروز بیماری های مختلف از جمله سرطان را برای انسان در پی دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مهندس زوبین امیری افزود : همانطور که درصورت مصرف زیاد آنتی بیوتیکها، بدن به این مواد شیمیایی مفید مقاوم می شود و اثر این داروها برای مصرف کننده از بین  می رود، افزایش مصرف سموم شیمیایی نیز موجب مقاومت زمین های زراعی نسبت به این سموم شده است.

وی ادامه داد: بروز سرطان یکی از پیامدهای استفاده بیش از اندازه از سموم و کودهای شیمیایی در کشاورزی غیرارگانیک است.

به گفته وی ، استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در کشاورزی غیرارگانیک موجب آلوده شدن خاک ، آب و محصولات کشاورزی می شود.

امیری با تاکید بر لزوم کشاورزی ارگانیک اظهار داشت کشاورزی ارگانیک یک شیوه پایدار است که نه تنها به مصرف محصولات سالم و حفظ سلامت انسان منجر می شود بلکه دیگر آب و خاک را نیز آلوده نمی کند.

وی یادآور شد تولید و مصرف محصولات ارگانیک در بسیاری از کشورها رایج شده است اما در ایران فقط حدود 25 محصول به صورت ارگانیک تولید می شود.

عضو هیات مدیره انجمن ارگانیک ایران گفت: پسته، عسل، چای، گردو،انار، کشمش، رب گوجه فرنگی، خرما، سیب زمینی ، پیاز و زعفران از جمله محصولات اورگانیک در ایران هستند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه تولید و مصرف محصولات ارگانیک از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست از طریق رسانه ها و مطبوعات به اطلاع رسانی دراین زمینه کمک کند.

 شایان ذکر است، پنجمین جشنواره و نمایشگاه تخصصی غذای سالم تا جمعه 21 مهرماه ادامه دارد و علاقه مندان می توانند از ساعت 10 صبح تا 20 از این جشنواره بازدید کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.