مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران نقش نخبگان عرصه شهرسازی را در نوسازی مهم دانست و گفت: برای رسیدن به اهداف چشم انداز 1404 لازم است نگرش توسعه یافتگی را ایجاد نماییم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهندس علیرضا جعفری روز دوشنبه به دعوت شهرداری منطقه 2 در همایش نقش مدیریت شهری در نوسازی بافت های فرسوده حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این همایش که با حضور شهردار منطقه 2، دانشجویان رشته شهرسازی دانشگاه آزاد رباط کریم و جمعی دیگر از مسئولین برگزار شد.
سخنان خود را با طرح این سوال از حاضرین جلسه که هدف از برگزاری این همایش از دیدگاه شما چیست آغاز کرد.
مهندس جعفری با بیان این که تنها 13 سال دیگر تا باز تولد کلانشهر تهران بر اساس شاخص ها و معیارهای توسعه یافتگی سند چشم انداز 1404 نقش ایفا نمایند.
مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران یادآور شد: علیرغم وجود نسخه های نظری و علمی و منابع در اختیار،با مقایسه وضع موجود با شاخصه های توسعه یافتگی در کلانشهرهای مختلف دنیا در می یابیم که هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.
ایشان در ادامه با بیان این که امروز در مدیریت شهر با مولفه مسئله سازی به نام بافت های فرسوده در سطح شهر مواجه هستیم،خاطر نشان کرد: تجربیات زیادی در جهان و حتی دوره های مدیریت کلانشهر تهران درباره حدود 150 سال وجود دارد که می بایست تبدیل به مدل و الگو شود./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار