خرمی وفا، عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: پنبه یكی از مهمترین گیاهان الیافی بوده كه قدمت شناسایی و كاربرد آن به منظور تهیه پارچه و لباس به حدود 5000 سال قبل می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

وی درباره کاربردهای مختلف پنبه، بيان كرد: پنبه نه تنها در تولید منسوجات و پوشاك نقش بسیار مهمی دارد، بلكه دانه آن نیز ماده اولیه بسیاری كارخانجات روغن كشی دنیا را تشكیل داده و كنجاله آن به دلیل دارا بودن پروتئین فراوان به مصرف خوراك دام می رسد

. خرمی وفا افزود: پنبه در دنیای امروز جایگاه قابل توجهی از نظر اقتصادی دارد تا جایی که تولید و تجارت آن در کشورهای قدرتمند دنیا از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر کشورهای چین، هند، آمریکا و پاکستان به ترتیب رتبه دار تولید پنبه در سراسر دنیا هستند، تصریح کرد: این درحالی است که آمریکا بیشترین میزان صادرات پنبه را در اختیار دارد و با تمام وجود می‌کوشد تا جایگاه خود را در زمینه تولید این گیاه پرارزش حفظ کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه، در ادامه گفت: به نظر می‌رسد یکی از موارد پر اهمیت برای دسترسی به توسعه اقتصادی کشور، توجه دوباره به کشت این گیاه پرارزش است/س 


برچسب ها: کرمانشاه ، پنبه ، گیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.