به گفته محققان مواد سرطانزای ظروف یکبار مصرف شفاف یا پلی استالینی که برای چای و دیگر مواد غذایی داغ استفاده می شوند در دمای ۴۰ درجه سانیتگراد آزاد شده و وارد مواد غذایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

پلاستیک ها از یکسری "مونومر" از مشتقات نفتی مانند پروپان و یا اتان تشکیل شده اند که تحت فرایندهایی تبدیل به پلیمر می شوند. پلیمرها تاثیری بر سلامت انسانها ندارد اما زمانی که آنها در مجاورت غذاهایی با دمای بالا و یا با خاصیت اسیدی قرار می گیرند به مونومرها تجزیه شده که مونومرها حاوی مواد سمی بوده و در درازمدت عامل ایجاد سرطان در انسانها می شود.

ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به دلیل قابلیت استفاده و دور ریختن سریع و تمایل بشر به کارهای آسان تر در حال حاضر به شدت مورد استفاده قرار می گیرند اظهار داشت: انباشتن زباله های پلاستیکی در همه جای دنیا و بویژه در ایران تبدیل به یکی از معضلات زیست محیطی شده است.

البته مشکلات بهداشتی و سلامتی ظروف یکبار مصرف با مواد اولیه مختلف اگر برای کاربردهای مخصوص به خود استفاده شوند آکاهش می یابد

  این ظروف از ظاهرشان که معمولا شکننده هستند و یا آنچه در آنها ضایعات و دانه های سیاه رنگ یا مواد رنگی مشخص می شود قابل تشخیص هستند اما مهمترین ویژگی این ظروف قیمت بسیار ارزان آنهاست که مردم باید بدانند این قیمت ارزان را در آینده با هزینه های هنگفت درمانی بایستی جبران کنند. /س


برچسب ها: کرمانشاه ، مضرات ، ظروف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.