يک کارشناس سياست خارجي گفت: تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای پایان بخشیدن به تحریم‌های تحمیل شده از سوی آمریکا علیه کوبا نشان از موفقیت دیپلماسی کوبا و افزایش اعتبار این کشور در جامعه جهانی دارد.

حسن هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای پایان بخشیدن به تحریم‌های تحمیل شده از سوی آمریکا علیه کوبا گفت: این قطعنامه که برای بیست و یکمین بار، با 188 رأی از مجموع 193 عضو مجمع عمومی، مورد پذیرش قرار گرفته است، نشان از موفقیت دیپلماسی کوبا و افزایش اعتبار این کشور در جامعه جهانی دارد.

 وی افزود: نيم قرن تحريم اقتصادي و بازرگانی کوبا موجب شده است که ملت کوبا با تکيه بر امکانات داخلی، رشد صنعت کشاورزي و صنايع بومي خود، آمريکا را در رسيدن به اهداف خود مأیوس کرده است.

این کارشناس سیاست خارجی با بيان اينکه تحريم‌هاي اقتصادي عليه يک ملت تروريسم اقتصادي تلقي می‌شود، ادامه داد: همه اقداماتی که آمريکا عليه کشورها در چارچوب هژموني اقتصادي نظامي و سياسي انجام مي‌دهد با اصول و بيانيه حقوق بشر کاملا منافات دارد.

هاني‌زاده با اشاره به خارج شدن فيدل کاسترو رئيس جمهور سابق کوبا از قدرت که دشمن اصلي آمريکا بود، ادامه داد: اکنون آمريکا متوجه شده که تحريم‌ها در تصميم گيري کلان ملي کشورها تاثير بسزايي نداشته و کشورهاي عضو سازمان ملل نيز درصدد رفع تحريم‌هاي تحمیل شده علیه کوبا برآمده‌اند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: آمريکا بايد در رفتار سياسي خود نسبت به ملت‌های ديگر تجدیدنظر کرده و با پذيرش شکست‌هاي خود در سیاست اِعمال تحريم‌هاي اقتصادي، نظامي و سياسي علیه کشورهای دیگر، به سمت راهکارهاي جديدی براي تعامل با آنان حرکت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار