در حالي که از چند روز پيش شايعاتي درباره وخامت حال فيدل کاسترو در برخي رسانه ها منتشر شده و حتي برخي منابع از درگذشت وي خبر داده اند، خبرگزاري آسوشيتدپرس از حضور فيدل كاسترو رهبر سابق كوبا در مقابل مردم پس از غيبتي چند ماهه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، روز گذشته فيدل كاسترو به همراه يكي از ميهمانان ونزوئلايي خود در هتل ناسيونال شهر هاوانا حضور  يافت و با افرادي كه در آن محل حاضر بودند، به گفتگو پرداخت.
اين در حاليست كه طي روزهاي اخير، برخي خبرها حاكي از وخامت اوضاع سلامتي فيدل كاسترو رهبر سابق كوبا بود كه كاسترو 86 ساله با حضور خود در جمع مردم اين كشور، به اين شايعات پايان داد.
معاون پيشين رئيس جمهور ونزوئلا روز يکشنبه تاکيد کرد فيدل کاسترو، رهبر پيشين کوبا که هشتاد و شش سال دارد زنده است و در سلامت کامل بسر مي برد.
معاون پيشين رئيس جمهور ونزوئلا که در هاوانا در جمع روزنامه نگاران حاضر شده بود، عکس هايي از ديدار خود با فيدل کاسترو را به آنها نشان داد تا آنها را از زنده بودن و سلامت کاسترو مطمئن کند.
وي افزود در پايان اين ديدار که شنبه شب صورت گرفت، فيدل کاسترو او را تا هتل ملي هاوانا  همراهي کرده و حتي قبل از بازگشت، گفتگوي کوتاهي نيز با انتونيو مارتينز رودريگز، رئيس هتل، داشته است.
به جز اظهارنظرهاي اين دو نفر و تصاويري که به روزنامه نگاران نشان داده شد، هيچ منبع خبري مستقلي خبر اين ديدار را ئاييد نکرده است.
تلويزيون سراسري کوبا نيز به ديدار معاون پيشين رئيس جمهور ونزوئلا و فيدل کاسترو اشاره و اعلام کرد کاسترو پس از اين ديدار به هتل ملي هاوانا رفت.
تلويزيون سراسري کوبا افزود مطبوعات ملي کشور روز دوشنبه مقاله اي از فيدل کاسترو منتشر و تصاوير ديدار معاون پيشين رئيس جمهور ونزوئلا را با فيدل کاسترو چاپ خواهند کرد.
 فيدل کاسترو آخرين بار مارس گذشته براي ديدار با پاپ بنديکت شانزدهم که به کوبا سفر کرده بود، در انظار عمومي ظاهر شد.

برچسب ها: بین الملل ، کوبا ، کاسترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار