نخست وزیر پاکستان نمایشگاه تجاری را که با حضور 8 کشور اسلامی در اسلام آباد برپا شده است، افتتاح کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، رجا پرویز اشرف، نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه در مراسمی نمایشگاه تجاری را که با حضور 8 کشور اسلامی در اسلام آباد برپا شده است، افتتاح کرد.
این نمایشگاه در آغاز اجلاس 4 روزه 8 کشور در حال توسعه (D8) که برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی این کشورها برگزار می شود، افتتاح شد.
قرار است احمدی نژاد رئیس جمهور ایران، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه و همچنين محمد مرسی، رئیس جمهور مصر در هشتمین اجلاس دی هشت شرکت کنند.
بنابر اعلام وزارت خارجه پاکستان، رؤسای جمهور اندونزی و نیجریه، و هیئت هایی از بنگلادش و مالزی نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.
این وزارتخانه افزود؛ قرار است رئیس جمهور مصر در پارلمان پاکستان سخنرانی کند. این نخستین سفر یک رئیس جمهور مصر به پاکستان طي 40 سال اخیر است.
گروه (D8)، سال 1997 به منظور تقویت روابط اقتصادی کشورهای نوظهور اقتصادی در جهان اسلام، تاسیس شد.
عبدالقدیر قاضی، وزیر توسعه تجاری پاکستان، گفت: سهم کشورهای گروه (D8) در تجارت جهانی از 67 میلیارد دلار در سال 2008 به 130 میلیارد دلار در سال 2011 رسید.
وی ادامه داد: در نشست امسال، راهبردی برای افزایش 15 درصدی سهم این کشور در تجارت جهانی تا سال 2018 بررسی خواهد شد.»
همچنین؛ ایران ، مصر و ترکیه نیز نشست های جداگانه ای در سطح وزیران برای گفتگو درباره موضوع سوریه برگزار خواهند کرد.
شايان ذکر است؛ قرار است یک مجمع تجاری برای گفتگو درباره سرمایه گذاریهای مشترک احتمالی و نشستی با حضور رؤسای بانک های مرکزی گروه (D8) برگزار شود که در همين راستا اين کشورها هم اکنون در زمینه تجاری، کمرگی و صدور روادید، با يکديگر همکاری می کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار