همایش همگانی روز جهانی دیابت وقلب صبح امروز باحضوراساتید هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی وکارشناسان تغذیه وپرستاری شهر کرمان و شرکت 500نفراز همشهریان کرمانی در فرهنگسرای کرمان برگزارشد.

زرّین تاج کوهستانی ، کارشناس مسئول بیماریهای غیرواگیردار حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درحاشیه برگزاری این همایش به خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت:این همایش با هدف آموزش جامعه و سبک زندگی سالم به مردم و همچنین استفاده از غذاهای سالم و جلوگیری از بیماری های غیرواگیر دار (که در صدر آنها بیماری دیابت است) برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه زندگی ما امروزه به سمت و سوی زندگی ماشینی رفته و به دنبال آن سبک تغذیه نیز تغییر یافته ، اظهار داشت: این امر باعث شیوع چاقی ، بیماری های قلبی عروقی و دیابت در جامعه شده است.

کوهستانی تصریح کرد: در سطح شهر کرمان 9 واحد شهری دیابت وجود دارد که در این واحد ها افراد بالای 30 سال از نظر عوامل خطر بیماری های واگیردار مثل چاقی ، فشار خون ، سابقه بیماری دیابت و همچنین دیابت بارداری غربالگری می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این واحدها پس از اینکه افراد بیماریابی شدند و آزمایش های لازم صورت گرفت به واحد دیابت بیمارستان باهنر ارجاع داده می شوند تا افراد مبتلا به دیابت در لحظات اولیه شناسایی شوند./ع
برچسب ها: برگزاری ، همایش ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.