مجموعه برنامه "حسینیه دلریش" (دلریش حسینیه سی) برای پخش از سیمای آذری در ایام ماه محرم آماده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، فرهاد پوربصیر کارگردانی و تهیه کنندگی این مجموعه را در 15 قسمت 40 دقیقه ای به زبان آذری بر عهده داشته که قرار است در دهه اول ماه محرم از سیمای آذری پخش شود.
پوربصیر با اشاره به اینکه "حسینیه دلریش" در کاروانسرایی تاریخی واقع در شهرستان رباط کریم تولید شده است، گفت: این برنامه در قالب ترکیبی- نمایشی و به تبعیت از سنت هر ساله مردم ایران که در ایام محرم به صورت خودجوش تکیه ها را در اماکن مختلف برپا می کنند، تولید شده است.
وی با اشاره به حضور دو شخصیت اصلی در بخش نمایشی این برنامه، افزود: به طور معمول فردی ریش سفید به عنوان گرداننده برنامه ها در حسینیه حضور دارد که عبدا... بحرالعلومی نویسندگی و بازیگری در این نقش را بر عهده داشته است. از سوی دیگر این ریش سفید، از میان حاضران در حسینیه، فرد جوانی را انتخاب می کند تا این وظیفه را به مرور به وی محول کند که نقش این جوان را نیز وحید آقاپور ایفا کرده است.
پوربصیر در ادامه ضمن اشاره به تصویربرداری بخش های نمایشی این برنامه در دکورهای متنوع شهرک سینمایی غزالی، خاطرنشان کرد: کارگردانی هنری این برنامه را محمدعلی نوروش برعهده داشته و دو بازیگر یاد شده در طول 15 برنامه به تعریف داستان حماسه حرکت امام حسین (ع) به سمت کربلا می پردازند و در هر برنامه برای آشنایی مخاطب با یاران امام (ع) یک نفر از آنها را انتخاب کرده و در فضایی تاریخی و نمایشی توضیحاتی درباره او ارایه می کنند و داستان کوتاهی از آن شخصیت به نمایش درمی آید.
 
تهیه کننده و کارگردان ویژه برنامه محرم سیمای آذری، سخنرانی کارشناس مذهبی را از دیگر آیتم های این برنامه ذکر کرد و افزود: در این بخش کارشناسان مذهبی از جمله حجج الاسلام رسول جوادی نسب، سید حسین سجادی تبار، سیف ا... مدبر و حسن عالی زاده به توضیح و تبیین حرکت ظلم ستیز امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در جمع عزاداران حاضر در حسینیه می پردازند.
پوربصیر نوحه خوانی و شعرخوانی را از دیگر بخش های این برنامه عنوان و اظهار کرد: دو بخش نوحه خوانی در برنامه پیش بینی شده که طی آن مداحان شناخته و خوش صدای آذری زبان از جمله عوض ملکی، شهروز حبیبی، حسن حبیبی و داود بیدق داری در وصف امام حسین و واقعه عاشورا نوحه خوانی می کنند. در بخش شعرخوانی نیز، شاعران پراحساس و شناخته آذری از جمله حاج داود صادقی، سید تقی سیفی اردبیلی و بیت ا... جعفری سروده های خود را در رثای نهضت عاشورا و حماسه سازی های امام حسین (ع) و یاران عاشورایی اش ارایه می کنند.
وی در پایان گفت: شهباز دولت نژاد، مسعود رحیم پور، مرتضی لاهوتی و بهار کریم زاده از دیگر هنرمندانی هستند که در بخش نمایشی به ایفای نقش پرداخته اند و غلامرضا حسین پور (نویسنده)، جعفر رجبی اصغری (دستیار تهیه)، افسانه کریمی (مجری طرح)، محمد محمدی (طراح گریم)، سحر گوران (طراح صحنه)، پیروز جابری (مدیر نور و تصویر)، مجتبی اعظم پور، شاهرخ عزیزی، محمد شاحسینی (تصویربرداران)، فرزاد علی محمدی (صدابردار)، محمد بابایی (تدوین) و محمدعلی نوروش و رامین بیانی (مشاوران تهیه کننده و کارگردان) از دیگر عوامل تهیه و تولید ویژه برنامه "حسینیه دلریش" هستند./ي2
برچسب ها: شبکه سحر ، حسینیه ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار