استاندار خراسان جنوبی از احیای صنایع دستی استان به ویژه مناطق روستایی خبر داد و گفت: اقداماتی برای صادرات صنایع دستی استان به سایر استان های کشور و بازارهای جهانی در دست اقدام است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ قهرمان رشید در همایش سراسری دهیاران استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اشتغال و برنامه های فرهنگی باید در روستاها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، اظهارداشت: در خصوص احیای صنایع دستی روستائیان برنامه هایی انجام شده که با کمک میراث فرهنگی اجرا و درآمدی برای روستائیان فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: با این اقدام در مرحله اول صنایع دستی استان وارد بازارهای کشور و پس از آن به بازارهای جهانی نیز صادر خواهد شد.

رشید در ادامه به مشکلات فرهنگی در روستاها اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون احداث مساجد و حسینه ها شتاب گرفته که باید مدیریت و ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه احداث بیش از اندازه مساجد و حسینه ها موجب کار فرهنگی نمی شود، افزود: برگزاری متمرکز مراسمات مذهبی منجر به احیای برنامه های فرهنگی خواهد شد که در این زمینه روحانیون و مساجد نقش تعیین کننده ای ایفا می کنند.

رشید با بیان اینکه مساجد جامع در فرهنگ دینی و باورهای اعتقادی کشور نقش بسزایی دارند، عنوان کرد: باید از این اماکن برای برگزاری مراسمات به صورت متمرکز و با محتوا استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از تعدد و کثرت احداث حسینه ها اجتناب شود، افزود: احداث حسینه و مسجد مشکل را حل نمی کند و برگزاری باشکوه و مردمی باید در بین مردم فرهنگ سازی شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برگزاری نماز جماعت کمرنگ تر بوده و مردم در مراسم عزاداری بیشتر شرکت می کنند، افزود: اقامه نماز باید در بین مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار شود و این امر را مورد اهتمام قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در مباحث اشتغال خانگی، روستایی و کشاورزی اعتبارات خوبی نسبت به سایر استانهای کشور به خراسان جنوبی اختصاص یافته است، افزود: این تسهیلات کم بهره بوده و می تواند مشکلات مردم استان را حل کند.

رشید خواستار اطلاع رسانی برای پرداخت تسهیلات کشاورزی در بین کشاورزان شد و گفت: باید این تسیهلات برای رونق کشاورزی در استان جذب شود.

وی با بیان اینکه حفر چاه های نیمه عمیق و عمیق برای روستائیان منطقی نیست، عنوان کرد:حفر بیشتر چاه باعث کاهش آب استحصالی چاه ها ی موجود می شود.

استاندار خراسان جنوبی در پایان از تدابیر انجام شده برای تامین آرد و سوخت روستائیان خبر داد./س

برچسب ها: احیای ، صنایع ، دستی ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.