محدوديت واردات اقتصاد را کوچک مي کند

محدوديت مستمر در واردات منجر به کوچک شدن اقتصاد کشور مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حريري رئيس کميسيون واردات اتاق بازرگاني ايران با بيان مطلب بالا در نشست بررسي راهکارهاي نوسان نرخ ارز که عصر ديروز در اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي ايران برگزار شد گفت: محدوديت در واردات موجب کوچک شدن اندازه اقتصاد کشور مي شود.
وي افزود: بايد واردات کشور را به گونه اي مديريت کنيم که در آن محدوديتي به وجود نيايد.

وي با بيان اينکه با کوچک شدن اقتصاد عملا به دشمن خود کمک مي کنيم اظهار داشت: بخش خصوصي به عنوان يکي از ابزارهاي قدرتمند براي غيردولتي کردن اقتصاد و نيز بزرگ کردن آن بايد مورد توجه جدي مسئولان قرار گيرد.

وي با بيان اينکه مجلس نقش نظارتي بسيار مهمي بر فعاليت هاي اقتصادي دارد اظهار داشت: بخش خصوصي انتظار دارد مجلس از ابزار نظارتي خود که در واقع همان قانون گذاري است بهتر و بيشتر استفاده کند.

وي ادامه داد: به طور مثال در قانون غير از تعرفه  هيچ مانعي براي واردات تعيين نشده است ولي اين در حالي است که در يک ماه اخير حداقل 10  الي 20 بخشنامه مبني بر ممنوعيت واردات و نيز صادرات در کشور اعلام و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر يکي از مشکلات اقتصادي کشور گراني است و نه گران فروشي، اظهار داشت: اگر صادرات به موقع انجام نشود و تقاضاي واردات نيز به تعويق بيفتد با خالي شدن انبارهاي کشور ما با يک بحران جدي روبرو مي شويم./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار