یکی از اعضای سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد بیمارستان های غزه بعلت افزایش تعداد مجروحان ، تحت فشار شدیدی قرار دارند و با کمبود شدید دارو از جمله داروهای ضد عفونی مواجهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ تونی لاورنس ، تاکنون هشتاد درصد مجروحان حملات نظامیان اسرائیل به غزه در بیمارستان شفا پذیرش شده اند.

درحال حاضر این بیمارستان با کمبود دارو مواجه نیست اما در کل، مراکز درمانی با کمبود شدید دارو از جمله داروهای ضد عفونی مواجهند.بیش از نیمی از ذخایر دارویی و تجهیزات درمانی حتی قبل از حملات اخیر به غزه رو به اتمام بوده است.

لارنس افزود از دیگر مشکلات مراکز درمانی این است که هنگام درگیری نمی توان همه کارها را متوقف کرد و صرفا به مجروحان پرداخت. به غیر از مجروحان ، بیماران دیگری نیز در بیمارستانها بستری هستند و حتی بیمارانی نیز در منازل حضور دارند که به درمان و مراقبت دائم نیاز دارند و باید به همه آنها رسیدگی کرد.

این مسئول سازمان بهداشت جهانی افزود در صورت حمله زمینی نظامیان اسرائیل ، شمار مجروحان افزایش خواهد یافت که این مسئله مایه نگرانی است به خصوص اینکه ما با کمبود دارو و اقلام درمانی مواجه هستیم. درحال حاضر مقادیری دارو تجهیزات از طریق وزارت بهداشت در رام الله وارد غزه می شود. برخی از سازمانها مانند صلیب سرخ جهانی نیز از قبل تجهیزاتی در اختیار داشته اند اما این مقدار با توجه به میزان مجروحان کافی نیست.

به همین علت ما خواستار ارسال فوری مواد دارویی به غزه شده ایم. نکته مهم دیگر اینکه هر گونه کمک های دارویی به غزه باید با هماهنگی صورت گیرد. در حمله چهار سال پیش اسرائیل به منطقه غزه ، کمک های دارویی که از طریق گذرگاه رفح وارد می شدند به جای آنکه اوضاع را بهتر کنند ، بدتر می کردند زیرا باید شرایط مناسبی وجود داشته باشد تا داروهای مورد نیاز به مراکز مورد نظر ارسال شوند.
برچسب ها: غزه ، دارو ، کمک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار