المنار فلسطين در خبري فاش کرد نخست وزير قانوني فلسطين و شهيد احمد الجعبري فرمانده شاخه نظامي جنبش حماس در سفر امير قطر به غزه با طرح مشکوک دوحه از جمله قطع ارتباط حماس با ايران مخالفت کرده بودند و اين دليل هدف ترور قرار گرفتن آنها بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي المنار فلسطين با اعلام اين خبر افزود برخي منابع فلسطيني که از سفر به نوار غزه بازگشته اند فاش کردند ديدار اسماعيل هنيه و حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر بدون توافق برسر نقاط اساسي در دستور کار سفر امير قطر پايان يافت.
احمد بن خليفه آل ثاني پس از روبرو شدن با مخالفت اسماعيل هنيه با طرح مشکوکش سفر دو روزه اش را به چند ساعت کاهش داد و غزه را ترک کرد.  

امير قطر شرايط زير را مشخص کرده بود :
1-توقف ائتلاف با ايران.
2-آغاز مذاکرات بدون قيد و شرط با اسرائيل .
3-به رسميت شناختن اسرائيل .
4-به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل و خودداري از پافشاري بر بازپس گيري شرق آن .
5- اعلام توقف مبارزه مسلحانه و ورود به مذاکرات به عنوان تنها گزينه .
اين منابع گفتند هنيه به حمد بن خليفه گفته بود تو از من مي خواهي که غزه را به اسرائيلي ها تحويل دهم در صورتيکه من عضو کميته اجرايي جنبش حماس و نخست وزير فلسطين هستم و نمي توانم اين شروط را بپذيريم.
اين منابع تصريح کردند پاسخ اسماعيل هنيه باعث شد امير قطر سفرش را به غزه از دو روز به چند ساعت کوتاه کند و از کمک مالي وعده داده شده را نيز از ششصد ميليون دلار به سيصد و پنجاه ميليون دلار کاهش دهد.  
اين منابع تأييد کردند احمد جعبري فرمانده نظامي جنبش حماس نيز از حاميان پروپاقرص ايران و ائتلاف با اين کشور بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار