رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر کشور گفت: ايران نيازمند کسب تجارب از گروههاي مختلف در سطح منطقه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مظفر رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر کشور در نشست خبري امضاي يادداشت تفاهم نامه جستجو و نجات دريايي بين سازمان بنادر و دريانوردي و سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر کشور با بيان اينکه سازمان هلال احمر آمادگي کامل براي نحات حوادث دريايي را اعلام کرده است گفت: هلال احمر در کوتاه‌ترين زمان ممکن براي نجات حوادث دريايي وارد عمل مي شود.

وي ادامه داد: تامين تمامي تجهيزات و امکانات براي نجات حوادث دريايي از عهده يک گروه خارج است بنابراين بايد تمامي گروه ها و سازمان هاي مرتبط با يکديگر همکاري کنيم.

مظفر با بيان اينکه بايد تمامي گروه ها از توانمندي هاي يکديگر استفاده کنند افزود: ايران از نظر امکانات و تجهيزات دريايي هيچ کمبودي ندارد و تنها در بخش هاي مختلف به کار گرفته مي شود.

وي در ادامه يادآور شد: بايد تمامي تجهيزات و امکانات ارگان هاي مختلف شناسايي و در حوادث دريايي به بهترين نحو ممکن استفاده کنيم.

وي با اشاره به اينکه امداد و نجات حوادث دريايي از سه طريق ممکن صورت مي گيرد افزود: نجات و جان انسان در حوادث غيرمترقبه از طريق خشکي، شناورهاي دريايي و بالگردهاي هوايي صورت مي گيرد.

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر کشور با اشاره به اينکه هدف اصلي اين سازمان آموزش همگاني در نجات حوادث دريايي است افزود: آموزش نجات حوادث دريايي را در بخش ها و گروه هاي مختلف انجام داده ايم.

وي در ادامه تصريح کرد: آموزش گروههاي مختلف جمعيت هلال احمر از سال 1378 در بخش نجات حوادث دريايي آغاز کرده ايم که تاکنون پيشرفت هاي قابل توجهي داشته ايم.

مظفر با اشاره به اينکه 17 پايگاه امداد و نجات دريايي در تابستان امسال در سواحل درياي خزر داشته ايم افزود: 247 مورد امداد و نجات را ثبت و 5 هزار عمليات امداد و نجات انجام داده ايم.

وي با اشاره به اين که 95 درصد از موارد امداد و نجات موفقيت آميز بوده است افزود: ايران نيازمند کسب تجارب از گروه هاي مختلف در سطح منطقه است.

مظفر در ادامه تصريح کرد: با توجه به گستردگي وسعت سواحل و هم چنين افزايش تردد شناورها بايد تجهيزات و امکانات امداد و نجات حوادث دريايي را افزايش دهيم.

وي در ادامه توضيح داد: 12 ايستگاه امداد و نجات حوادث دريايي را در سواحل جنوبي و يک ايستگاه در سواحل شمالي براي افزايش سرعت امدادرساني مجهز کرده ايم.

مظفر در ادامه با بيان اينکه جمعيت هلال احمر کشور آمادگي براي برگزاري مانورهاي مشترک با ارگان مختلف را دارد افزود: برگزاري مانور مشترک حوادث و سوانح دريايي با کشورهاي همسايه و تامين امکانات قابل دسترسي از اهداف اصلي اين سازمان به شمار مي‌رود.

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر کشور خاطر نشان کرد: اين سازمان به صورت دوره اي مانورهاي مختلف در خصوص حوادث دريايي برگزار مي کند که آخرين مانور در 17 مهر ماه سال جاري برگزار شده بود./س
برچسب ها: تجارب ، هلال احمر ، مظفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار