همزمان با هفته كاهش اثرات بلایای طبیعی و به منظور آمادگی نیروهای امدادی، مانور تركیبی سونامی اطفای حریق در ساحل و دریا با حضور رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر كشور و مشاركت ستاد بحران استانداری و جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر كشور در حاشیه این مانور گفت: در مانور تركیبی سونامی اطفای حریق نیروهای امدادی با فرض حادثه در دریا و احتمال بروز سونامی اقدام به تخلیه نوار ساحلی و آماده كردن قایق ها و شناورها كردند.
محمود مظفر افزود: سناریوی این مانور شامل انفجار و حریق در دریا و ساحل و اطفای آن، تخلیه ساحل از افراد، نجات افراد داخل آب با چرخبال و انتقال مصدومان توسط آمبولانس به مراكز درمانی بود.
وی بیان كرد: در این مانور، اطفای حریق شناورها با استفاده از شناورهای سریع امدادی و بالگرد انجام شد.
وی اظهار داشت: مانور تركیبی سونامی اطفای حریق در ساحل و دریا با حضور هفت گروه امدادی شامل 150 امدادگر و غواص در محل دانشگاه علوم دریایی و دریانوردی چابهار برگزار شد.
وی افزود: در این مانور از یك دستگاه خودرو 'آرگو' كه كار امدادرسانی در آبهای ساحلی را انجام می دهد، رونمایی شد.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر كشور گفت: خودروی آرگو قابلیت عبور در آب، باتلاق، كوهستان و دیگر مناطق سخت گذر را دارد و در شرایطی كه دیگر خودروها قادر به حركت نیستند می تواند به سرعت خود را به افراد آسیب دیده برساند و امدادرسانی كند./س
برچسب ها: مانور ، ترکیبی ، سونامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.