نماينده مردم اهر و هريس در مجلس گفت: افزايش توان بانکي براي صدور تسهيلات به زلزله‌زدگان، اختصاص 5 ميليون تومان براي هر واحد تجاري مناطق زلزله‌زده و تخصيص يک ميليارد تومان وام به خانواده‌هاي اجاره‌نشين از جمله مصوباتي بود كه در جلسه ويژه امروز(دوشنبه) در راستاي آخرين نشست رسيدگي به وضعيت زلزله‌زدگان به تصويب رسيد.

عباس فلاحي باباجان نماينده مردم اهر و هريس در مجلس در تشريح آخرين تصميمات اتخاذ شده براي رسيدگي به وضعيت زلزله‌زدگان منطقه ارسباران به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: در راستاي رسيدگي به وضعيت زلزله‌زدگان پيش از ظهر امروز (دوشنبه 10 مهرماه) جلسه‌اي با حضور وزير مسکن و شهرسازي، رئيس سازمان مديريت بحران کشور ، معاونين وزراي جهاد کشاورزي و نيرو، معاونين روساي جمعيت هلال احمر و بنياد مسکن انقلاب اسلامي، برخي نمايندگان کميسيون عمران و نمايندگان شهرستانهاي اهر، هريس و ورزقان برگزار شد.

وي در ادامه افزود: افزايش توان بانکي براي ارائه تسهيلات به زلزله‌زدگان، اختصاص 5 ميليون تومان براي هر واحد تجاري زلزله‌زده، تخصيص يک ميليارد تومان وام به خانواده‌هاي اجاره‌نشين و فاقد واحد مسكوني شخصي، از جمله مصوبات جلسه امروز بود که مقرر شد هر چه سريعتر نسبت به عملياتي‌کردن آن اقدام شود.

عضو كميسيون عمران مجلس تصريح کرد: همچنين در اين جلسه مقرر شد به واحدهاي مسكوني که در طرح شهرداري بوده و دستور تخليه آن‌ها پيش از زلزله صادر شده است يك واحد مسکوني در قالب مسکن شهري توسط وزارت مسکن و شهرسازي ارائه شود.

فلاح در ادامه افزود: در خصوص وسايل گرمايشي نيز تصميمات مطلوبي اتخاذ شد كه بر اساس آن وزارت نيرو متعهد شد تدابير لازم در خصوص استفاده از وسايل گرمايشي در منطقه را فراهم کند.

نماينده اهر و هريس خاطرنشان کرد: در اين جلسه مقرر شد تا تسهيلات بانکي که بعد از ساخت 20 درصد فوندانسيون واحد مسكوني به آن اختصاص پيدا مي‌کرد، پيش از شروع به ساخت خانه در مناطق زلزله‌زده اختصاص داده شود.

وي همچنين به اظهارات رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر مبني بر اينکه "در صورتي که مسکن زلزله‌زدگان به موقع تحويل داده نشود چادر در اختيار آن‌ها قرار خواهيم داد" اشاره کرد و گفت: در صورتي مي‌پذيريم چادر در اختيار زلزله‌زدگان قرار دهيم که نمايندگان مناطق زلزله‌زده ، رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر و فرمانداري شهرهاي زلزله‌زده يک شب تا صبح در همين چادرها بمانند و در صورت تحمل، مردم نيز از اين چادرها استفاده کنند و در غير اين صورت به هيچ وجه اين مسئله قبول نخواهيم کرد.

فلاح در پايان افزود: از تمام ظرفيت‌هاي موجود براي بهبود وضعيت زلزله‌زدگان آذربايجان‌شرقي استفاده خواهيم کرد.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: زلزله ، مسکن ، اجاره ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار