خست وزیر دولت قانونی فلسطین در نوار غزه در تماس با رئیس جمهور مصر از تلاشهای قاهره برای برقراری آتش بس به شرط وجود تضمین هایی حمایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛ اسماعیل هنیه در گفتگوی تلفنی با محمد مرسی گفت از تلاشهای قاهره برای متوقف کردن تنش آفرینی در نوار غزه « به شرط آنکه تعهدات و تضمین هایی درباره تکرار نشدن حمله داده شود » حمایت می کند .دولت برکنار شده حماس در نوار غزه در بیانیه ای اعلام کرد هنیه با مرسی به مدت بیست دقیقه گفتگو و وی را از تنش آفرینی اسرائیل در نوار غزه مطلع کرد .

این بیانیه افزود مرسی و هنیه درباره تلاشهای مرسی برای متوقف کردن حمله اسرائیل به ملت فلسطین در نوار غزه بحث و تبادل نظر کردند.هنیه همچنین از تلاشهای مرسی قدردانی و حمایت کرد به شرط آنکه تعهدات و تضمین هایی داده شود که حمله اسرائیل به ملت فلسطین دوباره تکرار نشود .
هنیه ابراز امیدواری کرد محاصره غزه توسط اسرائیل برای همیشه پایان یابد.هنیه با تشریح حملات اسرائیل به نوار غزه گفت این حمله آثار ویرانگری دارد .

دفتر مرسی نیز در بیانیه ای اعلام کرد قاهره به طور کامل از مردم غزه و هرآنچه که برای توقف حمله و کاهش رنج و سختی ملت فلسطین لازم است حمایت می کند.
برچسب ها: هنیه ، مصر ، آتش بس ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار