شبکه تلويزيوني الاقصي لحظاتي پيش در خبر فوري گزارش داد ويليام هيگ اذعان کرد: حمايت از عمليات زميني در غزه دشوار است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الاقصي، وزير امور خارجه انگليس روز يکشنبه هشدار داد تهاجم زميني به نوار غزه موجب خواهد شد همدلي با تل آويو و حمايت بين المللي از آن به شدت کاهش يابد. 
هيگ به تلويزيون اسکاي نيوز گفت در حملات زميني، محدود کردن تلفات غيرنظاميان بسيار دشوارتر مي شود و خطر طولاني شدن کشمکش نيز وجود دارد.
وزير امور خارجه انگليس اين سخنان را پس از آن بيان کرد که بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل گفت نيروهاي ارتش براي گسترش قابل توجه عمليات خود عليه مبارزان فلسطيني در نوار غزه آماده اند.
انگليس اعلام کرده است جنبش مقاومت اسلامي فلسطين، حماس، به سبب حملات راکتي مداوم به خاک اسرائيل مسئول اين بحران است.
اما هيگ گفت اگر اسرائيل عمليات زميني را شروع کند کار براي جامعه بين المللي به منظور حفظ همدلي خود با تل آويو دشوار خواهد بود. 
وزير امور خارجه انگليس گفت:البته اين (عمليات زميني) موضوع متفاوتي است. ديويد کامرون نخست وزير انگليس و من هر دو به همتايان اسرائيلي خود تاکيد کرديم که تجاوز زميني به غزه موجب خواهد شد اسرائيل مقدار زيادي از همدلي و حمايت بين المللي را که در اين موقعيت از آن برخوردار بوده است از دست بدهد.
هيگ افزود: ما ديدگاههاي خودمان را با صراحت در اين مورد به اسرائيل اعلام کرده ايم، درست همانگونه که گفته ايم حملات راکتي از غزه به جنوب اسرائيل وضع غيرقابل تحملي را براي اسرائيلي ها به وجود آورده است و تعجبي ندارد که آنها به آن واکنش نشان داده اند. اما همدلي جامعه بين المللي ، از جمله انگليس، با تهاجم زميني اسرائيل به غزه و حمايت از آن بسيار دشوارتر خواهد بود.
وزير امور خارجه انگليس گفت لندن مايل است آتش بس برقرار شود و پايان يافتن حملات راکتي عنصري اساسي از هرگونه قرارداد صلح است.
وي افزود: البته ما در غياب چنين آتش بسي، از همه طرف هاي درگير مي خواهيم از شدت بخشيدن به تنش و آسيب رساندن به غيرنظاميان خودداري ، و از قوانين بشردوستانه بين المللي پيروي کنند.
هيگ همچنين گفت براي فلسطينيان اشتباه خواهد بود که بخواهند در اين مقطع در سازمان ملل موقعيت عضو ناظر را به دست بياورند زيرا اين مسئله در سازمان ملل تفرقه خواهد انداخت.
برچسب ها: هیگ ، زمینی ، غزه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار