محرم و صفر فرصتی است که انسان باید به احیای مکتب اهل بیت و عرضه آموزه های این مکتب به جامعه بپردازد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ امام جمعه بیرجند در گردهمایی روسای هیئت های مذهبی و مداحان استان با بیان اینکه متدینین در محرم به دنبال برگزاری مراسم نیستند، اظهارداشت: مومن و مسلمان واقعی باید طالب خون امام حسین(ع) باشد.

حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه زندگی ما باید بوی امام حسین(ع) بدهد، بیان کرد: برای اینکه زندگی ما متناسب با زندگی پیامر(ص) و خاندانش باشد باید در اعتقاد، قلب، و عرصه عمل پیرو مکتب اهل بیت(ع) باشیم.

وی با بیان اینکه احیای مکتب اهل بیت(ع) از عبادات بزرگ و از وظایف همه شیعیان است، تصریح کرد: امام حسین(ع) برای این خود داد تا بندگان خدا از جهالت نجات یابند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه مهم ترین هدف امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، بیان کرد: اگر در جامعه عطر معروف گسترش و منکرات منکر شود از رهروان راه امام حسین(ع) بوده ایم.

حجت الاسلام رضایی بر برنامه ریزی برای بر پایی نماز اول وقت از سوی هیئت های عزاداری تاکید کرد و گفت: اقامه نماز اول عشق به سید الشهدا(ع) را نشان می دهد که باید مورد توجه مسئولان هیئتهای مذهبی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مداحان و مسئولان هیئت های مذهبی باید از خط انحراف دوری کنند، افزود: باید در زمینه تشریح واقعه کربلا نهایت دقت را داشته باشیم چرا که در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده ماست و نباید اجازه دهیم تا تحریفات وارد مجالس سرور و سالار شهیدان شود.

وی اضافه کرد: جوانان اگر می خواهند در زندگی شان موفق باشند باید راه امام حسین (ع) را ادامه دهند و اجازه ندهند که دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

وی با بیان اینکه قیام سید الشهدا(ع) قیام ارزشها، خوبی ها و پاکی ها بوده است، عنوان کرد: امام حسین(ع) با این قیام زشتی ظلم را با خون خود تثبیت کرد./س

 

 

 

 

 

برچسب ها: محرم ، احیای ، مکتب ، اهل بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.