مدیر کل حج و زیارت استان گفت: از طریق سفارت ایران در عراق، پیگیریهای لازم برای انتقال پیکر زائر ایرانی که در انفجار سامرا شهید شده است را انجام داده ایم.

آقایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، با بیان اینکه این انفجار در نتیجه بمب گذاری در یک اتوبوس اتفاق افتاده است گفت: در این انفجار به سه خودرو آسیب وارد شده است.

وی با بیان اینکه زائرینی از کشورهای پاکستان، عراق و ایران در این سانحه زخمی شده اند گفت: وضعیت عمومی مصدومین ایرانی که از استان آذربایجانشرقی بودند، خوب گزارش شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حادثه انفجار دیروز _ 27 آبان_ در سامرا، 'ریحانه داركوش' شهید و 'سعید عسگرنیا'، 'معصومه محب حیدری'، 'قربانعلی كرم‌پور'، 'رقیه كرم‌پور'، 'یوسف شیعه'، 'رقیه مازوچیان'، 'مهدی باغبانی نارنجی' و 'محمد دانش‌ورنیا' هم مجروح شده اند.

این انفجار در مسیر بین سامرا و بغداد در ایست و بازرسی منطقه امامزاده سید محمد رخ داد و براثر آن، یک زائر زن ایرانی به شهادت رسید و 13 نفر دیگر مجروح شدند.

به گفته‌ مسعود اخوان مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت پنج نفر از این مجروحان پس از درمان سرپایی ترخیص شدند و هشت نفر دیگر در بیمارستان شهر بلده تحت مداوا قرار گرفتند که براساس گزارش‌های پزشکی حال آن‌ها خوب است.

این کاروان که تحت پوشش سازمان حج و زیارت بوده، آخرین روزهای سفر خود را می‌گذراند و با وقوع این حادثه، نماینده‌ی سازمان حج و زیارت در عراق در حال پی‌گیری امور مربوط به آن‌ها برای بازگشت‌شان به کشور است/س

برچسب ها: مجروحین ، فردا ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.