مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با هدف حفظ محیط زیست سالانه 170 هزار بشکه گل حفاری چاه های نفت در گستره عملیاتی این شرکت جمع آوری و تصفیه می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان حمید بورد افزود: گلهای روغنی بعد از استفاده در چاه های حفاری شده در واحد کارخانه گل روغنی این شرکت دریافت و پس از ذخیره سازی، تصفیه و آماده سازی می شود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار کرد: گلهای بازیافتی برای استفاده مجدد به دکلهای حفاری ارسال می شود که ضمن پیشگیری از تخلیه 170 هزار بشکه گل روغنی به محیط زیست سالانه افزون بر 25 میلیون لیتر در مصرف گازوئیل صرفه جوئی به همراه دارد.

بورد افزود: همچنین به منظور پاکسازی کامل محیط زیست پسماندهای کارخانه گـل روغنی به روش بیولوژیکی با استفاده از باکتریهای نفتخوار و روش گیاه پالایی پاکسازی می شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در این ارتباط در قالب یک پروژه پژوهشی با استفاده از «روش تصفیه پسماند مایع و جامد گل روغنی به روش بیولوژیک» تا کنون بیش  از دو هزار و 211 متر مکعب از خاکهای منطقه پاکسازی و رفع آلودگی کرده که پس از حذف آلاینده ها، محیطهای مورد نظر به فضای سبز تبدیل شده است./س
برچسب ها: تصفیه ، گل ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.