تیراندازان اهداف پروازی معقدند زمان تمرینات آنها می بایست مشابه تیراندازان تفنگ و تپانچه باشد درحالیکه کارشناسان نظر دیگری دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: پس از نتایج کسب شده توسط تیراندازان ایرانی در رشته ی تفنگ و تپانچه المپیک 2012، تیراندازان اهداف پروازی از کم توجهی فدارسیون به این ماده ناراضی بودند در حاشیه اعلام کردندچنانچه اهمیتی که از سوی فدارسیون به رشته های تفنگ و تپانچه داده شده بود صرف اهداف پروازی می شد احتمال درخشش این رشته در المپیک نیز وجود داشت اما مسئولان کم لطفی کرده و زمینه ی حضور ورزشکاران این رشته را فراهم نکردند.

در این گزارش آمده، با نگاه کوتاهی به برنامه ریزی های بلند مدت و تمرینات رشته های تفنگ و تپانچه به این نتیجه می رسیم شاید ادعای تیر اندازان اهداف پروازی در مورد کم لطفی های فدارسیون درست بوده باشد.

زیرا این ورزشکاران تمرینات زیادی ندارند و اردوهای منطقی برایشان تدارک دیده نمی شود.

لازم به ذکر است تیراندازان در رشته تفنگ و تپانچه در هر ماه 25 روز تمرینات خود را پی گیری می کنند اما در رشته های اهداف پروازی تنها ده روز در هر ماه تمرینات برگزار می شود همین موضوع باعث اعتراضات تیراندازان می شود.

همچنین مسئولان دلیل این برنامه ریزی را نظر فنی راکارشناسان این رشته می دانند و عنوان می کنند کارشناسان با توجه به تفاوتهای تیراندازی تفنگ و تپانچه و اهداف پروازی تشخیص دادهاند که تمرینات کمتر به پیشرفت ورزشکاران کمک می کند اما تداوم تمرینات تفنگ و تپانچه باعث ارتقا سطح تیراندازان این رشته می شود حال این سوال بوجود می آید تیراندازان تیز همین نظر را دارند که با تمرینات کمتر به موقعیت بیشتری می رسند، یا اینکه در سراسر جهان تیراندازان اهداف پروازی کمتر از تیراندازان تفنگ و تپانچه تمرین می کنند؟

گفتنی است، شنیدن این اظهار نظر از سوی کارشناسان برای بسیاری از تیراندازان را فرادی که این رشته ورزشی را تعقیب می کنند عجیب بوده است و بسیاری می پندارند که تمرینات اهداف ثابت بسیار آسانتر از اهداف پروازی است و باید مان بیشتری را به اهداف پروازی تخصیص داد.

زیرا تیراندازان اهداف پروازی به دلیل هماهنگ کردن حرکات چشم و تعقیب هدف در حال حرکت و همچنین تنظیم حرکات دست و چشم به مدت زمان زیادی برای تمرین نیاز دارند اما این در حالیست که کارشناسان نظر دیگری دارند  تیر اندازان اهداف پروازی نیز با وجود اینکه خواستار مدت زمان تمرین بیشتری هستند اما در هر ماه تنها 10 روز مجاز به تمرین می باشند./با

برچسب ها: اهداف ، تمرینات ، تفنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار