امروزه زیباسازی فرآیند ارتقای کیفیت زندگی در محیط شهری دانسته می شود که هنرمند در آن، فرهنگ، ارزش ها و باورهای جامعه را در معرض دید عموم قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، زمانی که شهر تحت تاثیر عوامل مختلف دچار رشد بی رویه می شود به سرعت گسترش می یابد و بالطبع تغییر و تحولات آن چندان منطقی پیش نمی رود. یکی از نتایج چنین روندی، ناهنجاری و اغتشاشات در سیما و کالبد فضای شهری است. محیط زیبا، فضایی است که فرد در آن از نظر جسمی و روحی، احساس آرامش و راحتی می کند. این زیبایی به عوامل و عناصری همچون کیفیت طراحی شهری،‌رنگ، روشنایی در شب، افق دید و کیفیت و کمیت فضای سبز، پاکیزگی شهر، ترافیک و ... بستگی دارد.

* یک میلیارد و 540 میلیون ریال هزینه برای دگرگونی سیمای بصری معابر

در ادامه بهروز اسماعیل زاده شهردار ناحیه 5 شهرداری منطقه 18 گفت: به منظور بهبود در امر تردد افراد روشندل، معلول و سالمند و پیشگیری از بروز آبگرفتگی در معابر به هنگام بارش ناگهانی نزولات آسمانی، عملیات بازسازی جداول و پیاده روهای خیابان فربت در محله خلیج فارس شمالی به انجام رسید.

شهردار ناحیه 5 شهرداری منطقه 18 افزود: طی این عملیات که به همت اکیپهای اجرایی اداره فنی، عمران و ترافیک ناحیه به انجام رسید، بیش از 1400 متر طول از سطح انهار با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و پانصد و چهل میلیون ریال و 3000 متر مربع از سطح پیاده روهای این خیابان پر تردد در محله خلیج فارس شمالی با دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال هزینه بهسازی تا ضمن هدف بهبود در امر تردد افراد روشندل، معلول و سالمند، تا حدود زیادی نیز از بروز آبگرفتگی در معابر به هنگام بارش ناگهانی نزولات آسمانی پیشگیری شود.

* ایمن سازی معابر محلات ناحیه یک

در ادامه، سعید صالح محمود رباطی شهردار ناحیه 1 شهرداری منطقه 18 گفت: به منظور بهبود در امر تردد وسائط نقلیه و کاهش سوانح رانندگی طی هفته جاری عملیات ایمن سازی معابر پر تردد محلات ناحیه 1 به اجرا در می آید.

شهردار ناحیه 1 شهرداری منطقه 18 افزود: طی عملیات به همت اکیپهای اجرایی این واحد، تعداد 500 شبرنگ چشم گربه ای بر روی سطح روکش آسفالت خیابان شهدای دانش آموز نصب، تعویض یکی از مهمترین ایستگاه های اتوبوس واقع در خیابان سپیده شمالی و مرمت و بازسازی تعداد 25 تابلو و علامت راهنمایی و رانندگی در سطح معابر صورت گرفت تا علاوه بر کاهش سوانح رانندگی، وسائط نقلیه به سهولت بیشتری تردد نمایند./ل

برچسب ها: تغییر ، شهری ، روشنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار