گروه‌های گردشگری که تا پایان سال به کویرهای استان خراسان جنوبی سفر کنند، با تخفیف ویژه 40 تا 50 درصد از اماکن گردشگری و وسایل حمل ونقل استفاده خواهند نمود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مدیر کل طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، با اشاره به برخی کمبودها و ضعف‌ها در این مناطق کویری برای جذب گردشگر، اظهار کرد: در مسیر دسترسی به کویر همت‌آباد، هیچ تابلویی برای اطلاع‌رسانی وجود ندارد که این یکی از ضعف‌هاست. علاوه بر این، باید فضایی برای امدادرسانی به گردشگران و کویرنوردان در این منطقه ایجاد شود. برای جذب گردشگر لازم است یکسری زیرساخت را فراهم کنیم، وگرنه گروه‌های محدودی به این کویر سفر می‌کنند.

محمدعلی فیاضی ادامه داد: اگر بخواهیم گروه‌های محدودی را جذب کنیم، شاید این ضعف‌ها چندان برای آن‌ها مهم نباشد؛ ولی برای جذب گردشگران انبوه باید تمهیداتی اندیشید.

وی همچنین برای ایجاد اکو کمپ کویری در همت‌آباد اعلام آمادگی کرد‌ و گفت: فرماندار زیرکوه که کویر همت‌آباد از توابع آن است، قول داده است که اگر تا پایان سال، گروه‌های گردشگری به این منطقه سفر کنند 40 تا 50 درصد تخفیف برای آن‌ها در نظر بگیرد و وسیله‌ی نقلیه عمومی فراهم کند.

مدیرکل اداره‌ی طبیعت‌گردی اضافه کرد: ما از مردم محلی منطقه نیز انتظارهایی داریم تا بسیاری از فعالیت‌های روستایی را مانند تولید صنایع دستی که شاید در نظر آن‌ها نباشد، برای جذب گردشگر توسعه دهند، تا ان‌شاءالله شاهد رشد اقتصاد در این منطقه و زدوده شدن فقر باشیم./س

برچسب ها: تخفیف ، گروههای ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.