کم کم به فصل نقل و انتقالات نیم فصل لیگ دوازدهم نزدیک می شویم فصلی که دوباره دوئل مدیران برای عملکرد هر چه بهتر و انتقال های موفق تر آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نیم فصل رقابت های لیگ برتر نزدیک می شویم زمانی که تیم ها دوباره در تکاپوی جذب و یا انتقال بازیکنان می افتند. داستان، صدای صحبت های در گوشی برخی تیم های بزرگ و مهره های تیم های کوچکتر است و همچنين وسوسه هایی برای پیوستن به جایی که انگار پیشرفت در آن معنای بیشتری می یابد.

نیم فصل حاشیه های زیادی نیز به بار می آورد
، حاشیه هایی که بسیاری از مدیران با کری خواندن هایشان شکل می دهند. صحبت از پول هایی که قرار است بین تیم ها رد و بدل شود. حکایت رضایت نامه ها، حکایت انتخابهای سخت برخی بازیکنان....

بسیاری از تیم ها که از کهکشانی بودن و ستاره هایشان خبری ندارند به دنبال مهره های با استعداد اما با نام و نشان کمتر می گردند.

برخی ها نیز که سودای ستاره شدن در سر دارند دست به جیب می شوند تا بلکه مهره های بزرگ را شکار کنند. البته بیشتر این اتفاقات در فصل نقل و انتقالات پایان فصل رخ می دهد و نیم فصل تنها فرصت کمی برای تیم هاست تا با توجه به کمبودها و اهدافشان تصمیم به بهترین اقدامات بگیرند.

تیم های مدعی قهرمانی، از جمله استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی و .... نشان داده اند که نیم فصل را یکی از مهمترین مواقعی می دانند که می شود به بافت آسیب دیده تیم کمک کرد.

** بازیکنان خارجی، صیدهای بزرگ نیم فصل

یکی از اقدامات بزرگی که در نیم فصل تیم ها را به فکر می اندازد تا ترکیب قدرتمندی تشکیل دهند، جذب مهره های خارجی است. البته اغلب بازیکنان خارجی که به تیم ها دعوت می شوند ناکارآمد از آب در می آیند و نتیجه تصمیم عجولانه مسئولان چیزی جز ضربه خوردن به تیم نمی شود.

نام های بسیاری در فوتبال کشورمان از بازیکنان خارجی دیده می شود خارجی ها اگر از تیم های خوب و با دانش فنی بالا بیایند علاوه بر تیمشان در بالا بردن سطح کیفی لیگ نقش پر رنگی دارند در مورد خارجی ها میزان سهمیه جذب مورد بحث است که مدیران با توجه به آن باید تصمیم مناسب را بگیرند.

** رقابت های مفید

میان مدیران عامل به ویژه مدیران سرخابی همواره رقابت شدیدی در خصوص عملکرد در فصل نقل و انتقالات مطرح است گاهی این رقابت ها از بحث تلاش برای جذب بهترین ها خارج شده و تنها به مصاحبه ها و کری خواندن محدود می شود که این قضیه نه تنها به رشد باشگاه ها کمک نمی کند بلکه در حاشیه سازی لیگ تأثیر زیادی دارد.

مدیران بزرگ آنهایی هستند که در کمال تواضع و آرامش سعی در اتخاذ بهترین تصمیم ها دارند.

قضیه بمب ترکاندن، یکی از حاشیه های نه چندان زیبای لیگ است صحبت از مهره هایی است که در حد جرقه هم ظاهر نشده اند چه برسد به اینکه مثل بمب در تیم هایشان جواب بدهند.


** جولان دلال ها

فصل نقل و انتقالات یک عضو جدایی ناپذیر دارد و آن هم دلال ها می باشند. واسطه هایی که در بسیاری از موارد بازیکنان کوچک را با قراردادهای بزرگ راهی تیم ها می کنند تا نقش منفی خود را در فوتبال به بهترین نحو اجرا کنند.

واسطه ها بیشتر به سراغ تیم هایی می روند که جیب های پر پول تری داشته باشند و در بیشتر موارد هم اغلب کلاه سر آنها می رود و به نتیجه و بازدهی خوبی نیز دست پیدا نمی کنند.


** نیم فصل زمان زلزله نیمکت های متزلزل

یکی دیگر از اتفاقاتی که می تواند در نیم فصل شکل بگیرند تغییر کادر فنی و سرمربی تیم هاست که چندان جایگاه خوبی ندارند ممکن است در نیم فصل حذف شوند و کنار بروند تا خاطره تلخی از زمان استراحت بین دو نیم فصل لیگ داشته باشند.

این، همان دنباله رشته اتفاقات فوتبال است پایان عصر سرمربی گری عده ای که نیم فصل اول را خوب پیش نیامده اند./مح

برچسب ها: مربی ، فوتبال ، بازدهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار