اوباما در مدت اقامت در يانگون، با تين سين رئيس جمهور و آنگ سان سو چي رهبر حزب مخالف اين كشور ديدار و گفتگو می كند اما حتی خوش بین ترین افراد هم فکر نمی کنند که مسئله مسلمانان مظلوم این کشور در این سفر مطرح شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اتفاق چند ماهه اخیر در میانمار قلب همه مسلمانان و آزادی خواهان در دنیا را شکست و علی رغم جنایت های بی شماری که علیه مسلمانان مظلوم این کشور صورت گرفت، هیچ اقدام یا واکنش خاصی از سوی دولتهای مدعی حقوق بشر انجام نشد و حتی برخی دولتهای اروپایی مشوق هایی را برای کمک به دولت این کشور در نظر گرفتند.

حال تصميم مقامات آمريكا مبني بر لغو تحريم بسياري از كالاهاي وارداتي از جمله تازه ترين اقدامات واشنگتن در قبال اقدامات ضد حقوق بشری تين سين رئيس جمهور ميانمار توصيف مي شود. مقامات وزارت خانه هاي امور خارجه و خزانه داري آمريكا براساس اقدامات مشترك تصميم دارند ضمن حمايت از فعالیتهای دولت ميانمار، فرصت هاي جديدي در اختيار این كشور قرار دهند.

باراك اوباما رییس جمهور آمریکا قرار است در اولین سفر خود پس از انتخاب مجدد، به ميانمار سفر كند. اوباما در مدت اقامت در يانگون، با تين سين رئيس جمهور و آنگ سان سو چي رهبر حزب مخالف اين كشور ديدار و گفتگو می كند اما حتی خوش بین ترین افراد هم فکر نمی کنند که مسئله مسلمانان مظلوم این کشور در این سفر مطرح شود.

مقامات دولت ميانمار نیز با خوشنودی از این اقدامات دولت آمریکا، ابراز اميدواري كردند كه كاهش تحريم هاازسوي آمريكا بتواند اين كشور را در عرصه اقتصادی کمک كند. میانمار یکی از حامیان تولید موادمخدر نیز محسوب می شود که تاکنون با اعتراضات متعدد سازمان ملل مواجه شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار